سیب زمینی چقدر ارزان شد؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی حدود یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

سیب زمینی چقدر ارزان شد؟

به گزارش زنهار، کارگر گفت: طبق روال همه ساله جا به جایی فصل منجر با نوسان قیمت سیب زمینی در بازار شد که با اتخاذ تدابیر وزارت جهاد در خصوص تنظیم بازار، قیمت در میدان مرکزی یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داشته است. با عرضه انبوه سیب زمینی نو در هفته‌های آتی بازار به اشباع می‌رسد.

به گفته کارگر، قیمت کنونی هر کیلو انار دماوند، انار شیراز، انار کوهستان، پرتقال تامسون شمال، پرتقال خونی جنوب، پرتقال خونی شمال، خرمالو ، نارنگی انشو ، نارنگی بندری، لیموشیرین و کیوی به شرح زیر است.

محصول قیمت هر کیلو
انار دماوند ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان
انار شیراز ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
انار کوهستان ۲۲ تا ۳۵ هزار تومان
پرتقال تامسون شمال ۷ تا ۱۳ هزار تومان
پرتقال خونی جنوب ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
پرتقال خونی شمال ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
خرمالو ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان
نارنگی انشو ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
نارنگی بندری ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان
لیموشیرین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان
کیوی ۱۶ تا ۲۳ هزار تومان
خیار بوته ای ۶ تا ۱۰ هزار تومان
خیار گلخانه ۹ تا ۱۳ هزار تومان
سیب قرمز مراغه ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
سیب زرد میانه ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان
سیب زرد دماوند ۱۲ تا ۲۲ هزار تومان
سیب قرمز دماوند ۸ تا ۱۵ هزار تومان
موز ۲۸ تا ۳۳ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: هم اکنون کمبودی در عرضه هیچ یک از محصولات میوه و تره بار وجود ندارد و امتیاز بزرگی که این بخش دارد، نوسان مقطعی اقلام میوه و صیفی است که با ورود انبوه محصول مجدد تعادل به بازار باز می‌گردد. قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان مرکزی ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو سیب ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان، خیار ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، انار ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، نارنگی ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، کیوی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان، موز ۳۵ تا ۴۳ هزار تومان بوده که نسبت به هفته اخیر قیمت خیار نوسان جزئی داشته است.

طی هفته‌های اخیر قیمت هر کیلو سیب زمینی در خرده فروشی‌ها به ۲۰ هزار تومان رسیده بود که با ورود وزارت جهاد در بحث تنظیم بازار مبنی بر واردات و توزیع هوشمند قیمت به ۱۵ هزار تومان کاهش یافته که طبق وعده مسئولان قیمت در روزهای آتی باز کاهش می‌یابد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار