بنیاد مسکن خبر داد؛

کاهش بودجه اجرای طرح هادیان

عضو هیئت مدیره بنیاد مسکن گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ برای طرح هادی روستا یک سوم امسال تعیین شده است.

کاهش بودجه اجرای طرح هادیان

به گزارش زنهار، محمدرضا شاملو عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن در برنامه زنده تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد:

اعتبارات تخصیص یافته توسط بنیاد مسکن در حوزه مقاوم سازی و اجرای طرح هادی روستا چقدر است؟

عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن: فعالیت عمرانی و ایمن سازی روستا‌ها در سال‌های قبل با توجه به اعتبار ۸ هزار میلیارد تومانی که تخصیص یافته بود مناسب بوده و  مجموع اعتبارات  ملی و روستایی که تا کنون تخصیص یافته ۷۵ درصد از  مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده بوده است.

تاکنون چه تعداد روستا در قالب طرح هادی  در سال‌های قبل  بهسازی و نوسازی  شده  است؟

عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن: طرح هادی برای یک دوره مشخص است و طرح‌های هادی که در سال‌های قبل تهیه شده باید در دوره‌های جدید بازنگری شود. در بررسی‌های اولیه  ۳ هزار و ۵۰۰ روستا در قالب طرح هادی  اجرا  شده و با سیاست‌های اتخاذ شده تعداد این طرح‌ها به ۴ هزار و ۴۰۰ روستا افزایش یافته است.

هم اکنون طرح هادی برای چه تعداد روستا در دست اجرا است؟

عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن: در زمینه اجرا و بهسازی روستا‌ها برنامه ریزی برای  اجرای  ۴ هزار و ۷۰۰ پروژه جدید و نیمه تمام در تمامی مناطق کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

آیا با بودجه‌ای که برای طرح‌های هادی در روستا برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده می‌توان روستا‌های باقی مانده را تکمیل کرد؟

عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن: بودجه‌ای که برای اجرای طرح هادی در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده  نسبت به سال قبل بسیار کمتر است. هم اکنون  در ۲۰ هزار روستا هنوز طرح هادی شروع نشده و همچنین اجرای طرح هادی در بیش از ۱۰ هزار روستا نیمه تمام است. بودجه لازم برای اجرای طرح هادی در یک دوره ۱۰ ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اعدادی که اعلام شده برای سال آینده یک سوم نیاز است و ما در سال ۱۴۰۱ برای توسعه و عمران روستایی با مشکل مواجه می‌شویم.

چه تعداد روستا هم اکنون دارای طرح هادی هستند و اولویت بندی برای اجرای این طرح‌ها به چه شکل است؟

عضو هیئت مدیره  بنیاد مسکن: براساس سرشماری ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰  خانوار داریم  که تمامی آن‌ها دارای طرح هادی هستند. براساس مصوبات و کمیته‌های بررسی، تسهیلات در نظر گرفته  شده براساس  روستا‌هایی هستند که آماده همکاری هستند، چراکه اجرای این طرح، مشارکت محور است و در قالب همکاری اجرای آن صورت می‌گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار