معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اعلام کرد؛

حضور سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل در بندر عباس

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از ادامه تلاشهای کشورهای عضو اکو جهت اجرای تصمیمات و توصیه های نشست اخیر سران این سازمان در عشق آباد خبر داد .

حضور سفرای کشورهای عضو اکو و دبیرکل در بندر عباس

به گزارش زنهار، مهدی صفری در این ارتباط گفت: با همکاری وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و دبیرخانه اکو قرار است سفرای کشورهای عضو اکو در تهران به همراه دبیرکل این سازمان در اواسط اسفندماه جاری به بندرعباس سفر کرده و علاوه بر برگزاری نشست ماهانه خود در آن شهر و پیگیری اجرای تصمیمات نشست سران، از امکانات و تسهیلات لجستیکی و بندری این شهر بازدید می کنند .  

صفری خاطر نشان کرد: تعامل گسترده و هم‌افزایی با کشورهای همسایه از جمله در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و ارائه خدمات لجستیکی به کشورهای عضو اکو در بنادر جنوبی کشور نظیر بندر عباس و چابهار در دست برنامه ریزی است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد:  تقویت هرچه بیشتر خطوط مواصلاتی مابین کشورهای عضو اکو از یک سو و بین منطقه اکو با مناطق پیرامونی از جمله دستورالعملهای سران اکو در نشست اخیر خود در عشق آباد نیز می باشد.  در همین ارتباط و با ابتکار ازبکستان (رئیس دوره ای اکو در سال 2022)، امسال به عنوان "سالِ تقویت مواصلات منطقه ای" نامگذاری شده است.

صفری همچنین از نشست 5 جانبه ای با حضور متخصصان حمل و نقل ریلی 5 کشور ترکمنستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران خبر داد که روز پنجشنبه 21 بهمن ماه بصورت مجازی برگزار شد . 

وی افزود : هدف از این جلسه که به ابتکار ترکمنستان تشکیل شد بررسی امکان انتقال بار بصورت چندوجهی (جاده و ریل) در مسیر تاجیکستان تا ترکیه از طریق شبکه ریلی ازبکستان، ترکمنستان و ایران بود و ابعاد فنی آن مورد تبادل نظر قرار گرفت. قرار است تبادل نظرها در نشستهای دیگری دنبال شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار