رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران:

قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم پاسخگو نیست

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران اظهار کرد: ممکن است ما برای سال آینده قیمت ۷۵۰۰ را در نظر بگیریم اما تورم و برخی آیتم‌های موثر بر هزینه‌ها لحظه‌ای هستند.

قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم پاسخگو نیست

به گزارش زنهار، قاسم پیشه ور، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم پاسخگو نیست گفت: در حال حاضر قیمت کف جامعه چیز دیگری است و تورم هم که روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: ممکن است ما برای سال آینده قیمت ۷۵۰۰ را در نظر بگیریم اما تورم و برخی آیتم های موثر بر هزینه ها لحظه ای هستند.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهارکرد: مولفه های زیادی بر قیمت گندم یا سایر محصولات موثر هستند که عمدتاً هم با نرخ آزاد محاسبه و تهیه می شوند اما یک بحث اخلاق حرفه ای هم مطرح است؛ کشاورزان همانطور که تولیدکننده اند مصرف کننده نیز هستند و اینگونه نیست که قیمت ها را بالا ببرند.

پیشه ور در مصاحبه با رادیو گفت وگو، اجرای طرح کشاورزی قراردادی را پیشنهاد کرد و گفت: کشاورزی قراردادی منجر به تنظیم بازار، افزایش بهره وری، ارزش افزوده بیشتر و ضایعات کمتر خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی در بخش نهاده های دامی و افزایش قیمت سم و کود، تولید گندم را به شدت کاهش خواهدداد گفت: ظرفیت بالای تولید در ایران امری ثابت شده است بطوریکه ما با ظرفیت کشت گندم در سنوات گذشته به جشن تولید رسیده بودیم اما معتقدم که با مدیریت بهتر می توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار