با مصرف این نوشیدنی از مرگ دور شوید

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می تواند از قلب محافظت کند.

با مصرف این نوشیدنی از مرگ دور شوید

به گزارش زنهار؛ در این مطالعه، میزان مصرف قهوه در بیش از ۴۶۸هزار نفر در انگلیس مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در بین افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا نیستند، مصرف منظم قهوه از نصف تا سه فنجان در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس ناشی از  هر علت دیگری ارتباط دارد.

مطالعات نشان داده است که نوشیدن ​​قهوه می تواند افراد بزرگسال را در برابر دیابت نوع دو، بیماری پارکینسون، بیماری کبد، سرطان پروستات ، آلزایمر ، کمر درد و... محافظت کند.

تجزیه و تحلیل گسترده داده های سه مطالعه بزرگ منتشر شده در  ماه آوریل نشان داد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه ساده و کافئین دار در روز با کاهش طولانی مدت خطر نارسایی قلبی ارتباط دارد.

دیوید کائو،مدیر مرکز پزشکی دانشگاه کلرادو نیز گفته است: ارتباط بین مصرف کافئین و کاهش خطر نارسایی قلبی شگفت آور بود. اغلب مردم قهوه و کافئین را برای قلب"مضر"می دانند زیرا مصرف آن را با تپش قلب و فشار خون بالا مرتبط می دانند.

بر اساس داده های این مطالعات، نوشیدن قهوه بدون قند و محصولات لبنی پرچرب، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

بسیاری از مطالعات صورت گرفته در مورد قهوه فقط در مورد نوشیدن قهوه سیاه بوده است در حالی که افزودن لبنیات ، قندها ، طعم دهنده ها و یا خامه های غیر لبنی می تواند کالری ، قند و چربی زیادی را به قهوه اضافه کند که فواید قهوه برای سلامت قلب را کاهش می دهد.

به رغم فواید مصرف قهوه،تحقیقات نشان داده است که برخی افراد باید در مصرف قهوه احتیاط کنند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ نشان داد که نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز در دوران بارداری باعث کاهش وزن نوزاد، زایمان زودرس و تولد نوزاد مُرده می شود.

فواید ذکر شده برای مصرف درست و به اندازه قهوه در مورد کودکان صدق نمی کند.طبق نظر آکادمی اطفال آمریکا ، حتی نوجوانان نیز نباید نوشابه، قهوه، نوشیدنی های انرژی زا یا سایر نوشیدنی های حاوی هر مقدار کافئین بنوشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار