بیماری نادری که 50 نفر به آن مبتلا هستند

اخیرا در انگلستان یک بیماری نادر به نام مانکی پاکس Monkeypox که واگیر دار است و 50 نفر به آن مبتلا هستند شناخته شده است.

بیماری نادری که 50 نفر به آن مبتلا هستند

به گزارش زنهار؛ برخی از بیماری ها هستند که بطور ارثی در ژن فرد قبل از به دنیا آمدن وجود دارد و به نحوی می توان بیماری را متصل به ژن دانست.اما از طرفی برخی بیماری ها نیز هستند که در طول عمر انسان به شکل ویروس وارد بدن می شوند و ممکن است اندام های داخلی را به خطر بیندازند و یا حتی ممکن است باعث مرگ آنها نیز بشوند.با این وجود ، هر دو روش ابتلا به بیماری های مختلف ناخوشایند هستند و می توانند عمر انسان را مختل سازند.

امروزه بنابر پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در زمینه های مختلف،خوشبختانه راه های زیادی برای درمان برخی از بیماری ها ساخته شده اند و اما باز هم برخی از بیماری ها هستند که راه درمانی برای آنها وجود ندارد و باید منتظر ماند تا روشی جدید و نوین برای آنها کشف شود.برای مثال اخیرا در طی یک بیماری نادر مشخص شد که تعداد 50 نفری در انگلستان به آن مبتلا هستند.جزئیات بیشتر را در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک خواهیم گفت.

بیماری مانکی پاکس " Monkeypox " نتیجه ورود یک ویروس به بدن است که با شیوع و گسترش درون بدن منجر به این بیماری نادر و کم یاب در بدن می شود.این بیماری نادر متاسفانه واگیردار است و افرادی که در کنار مبتلایان این بیماری قرار گیرند می توانند به این بیماری مبتلا شوند که حتی در یکی از پروازهای کشور انگلستان ، گفته شد که یکی از این افراد در هواپیما قرار دارد و به همین دلیل بهداشت عمومی انگلستان با مقامات این هواپیما تماس گرفت و گفت که نباید افرادی در کنار فرد مبتلا به بیماری مانکی پاکس قرار گیرند و با وی تماس یابند.

این اتفاقی است که توسط دولت انگلستان تایید شده است و قطعا اقدام آنها جهت نجات دادن جان انسان های دیگر بود .

از طرفی طبق گفته محققان و دانشمندان این بیماری می تواند از حیوان به انسان منتقل شود که به همین دلیل خطر ابتلا تعداد زیادی از انسان ها به این بیماری کم پیش بینی می شود.

از علائم اصلی این بیماری واگیردار،زخم و خورده شدن بدن ، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی ، کمر درد، خستگی بی حد و پایان بدن و لرزش می باشد و به مرور زمان نیز می تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری در چشم ها شیوع یابند ، می توانند باعث نابینایی شوند.

از طرفی نرخ مرگ و میر میان این مبتلایان این بیماری دلخراش،1 تا 10 درصد است و می تواند به صورت تماس فیزیکی نیز وارد بدن اشخاص دیگر نیز شود.

بیماری-نادر

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار