با این نوشیدنی طبیعی به جنگ خروپف بروید

افرادی که بیشتر تمایل به خروپف دارند افرادی هستند که اضافه وزن دارند، الکل زیاد مصرف می کنند یا کسانی که راه های هوایی مسدود شده یا دیواره های بینی نامنظم دارند.

با این نوشیدنی طبیعی به جنگ خروپف بروید

به گزارش زنهار، اما با این دستور العملی که ما داریم، اکنون می توانید خروپف را فراموش کنید، بدون اینکه به دنبال هر نوع داروی داروخانه ای بگردید، که به مرور زمان برای سلامتی ما چندان مفید نیست. پس ببینید چگونه آن خروپف ها را از بین ببرید تا بتوانید به همسرتان و بقیه افراد خانه اجازه دهید بخوابند.

گاهی اوقات خلط اضافی در بینی یا گلو فرد مبتلا می تواند یکی از دلایل آن باشد. و اینجاست که پادزهر ما وارد می شود: یک آبمیوه خانگی ضد خروپف. فقط با گرفتن موارد زیر توسط فردی که خروپف می کند، خواهید دید که چگونه همه چیز به حالت عادی باز می گردد و آرامش دوباره در شب های شما برای استراحت حکمفرما خواهد شد.

عناصر

2 عدد سیب.

2 عدد هویج.

¼ لیمو.

1 ریشه زنجبیل تازه.

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که به کاهش مایعات بینی و پاکسازی بینی کمک می کند. زنجبیل به تسکین مجاری بینی از فشار یا درد بیش از حد کمک می کند. و سیب و هویج فقط به پاک کردن بینی شما کمک نمی کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که خوب بخوابید.

به این ترتیب تهیه می شود:

همه مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید و آب حاصل را چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.

اگر متوجه شدید که گاهی اوقات تنفس شما قطع می شود یا به سختی می خوابید، باید با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که خروپف به طور کلی طبیعی و بی ضرر است، گاهی اوقات می تواند مشکلی باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

گاهی اوقات، می‌توان خروپف را با تغییر سبک زندگی و به کمک روش‌های خانگی درمان کرد.

۱. به پهلو بخوابید

ممکن است خوابیدن به پشت باعث حرکت زبان به پشت گلو شود که این موضوع می‌تواند تا حدی جریان هوا را در گلو مسدود کند. در این صورت، تنها کاری که باید برای کاهش خروپف یا توقف آن انجام دهید این است که به پهلو بخوابید.

۲. به اندازه کافی بخوابید

با توجه به توصیه‌ی مشترک آکادمی پزشکی خواب آمریکا و انجمن تحقیقات خواب، بزرگسالان هر شب به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند. کمبود خواب ممکن است خطر خروپف را افزایش دهد، چون باعث شل شدن عضلات گلو شده و شما را مستعد انسداد راه‌ی هوایی می‌کند. از سوی دیگر، خروپف می‌تواند احتمال کم‌خوابی را افزایش دهد، چراکه باعث مختل شدن خواب می‌شود.

۳. سر تخت خود را بالا بیاورید

یکی از روش‌های درمان خروپف در خانه بالا بردن سر تخت است. این کار به باز نگه داشتن مجاری تنفسی و درنتیجه کاهش خروپف کمک می‌کند.

۴. از چسب ضدخروپف یا بازکننده‌ی بینی استفاده کنید

وقتی چسب ضدخروپف یا نازال استریپ (Nasal strips) را روی پل بینی قرار می‌دهید، به دلیل تمایل فنر آن برای برگشت به حالت اولیه فضای مجرای بینی افزایش می‌یابد. درنتیجه راحت‌تر نفس می‌کشید و خروپف شما برطرف می‌شود یا کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید از یک دیلاتور یا بازکننده‌ی خارجی بینی هم استفاده کنید. این وسیله که در بالای بینی و در سوراخ‌های بینی قرار می‌گیرد، می‌تواند مقاومت جریان هوا را کاهش داده و تنفس را آسان‌تر کند.

۵. از نوشیدن الکل بپرهیزید

نوشیدنی‌های الکلی خواب را مختل می‌کنند و به دلیل شل کردن عضلات گلو می‌توانند باعث خروپف شوند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار