تهران شب ها جولانگاه رانندگان خلاف!/ به این شماره زنگ بزنید

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به آمار بالای تخلفات شبانه (از ساعت ۲۱ تا ۶ صبح) در میان تخلف‌های رانندگی در پایتخت، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵۰ هزار متخلف شبانه اعمال قانون شدند.

تهران شب ها جولانگاه رانندگان خلاف!/ به این شماره زنگ بزنید

به گزارش زنهار، سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص اعمال قانون های شبانه در شهر تهران در سال ۱۴۰۲ و طرح های نوروزی، اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از رانندگان از جمله متخلفان شب قانون‌گریز هستند و در چارچوب قانون بودن را دوست ندارند و نمی‌خواهند درست رانندگی کنند.

به گفته وی، پلیس بدون هیچ اغماضی با این رانندگان برخورد قانونی خود را انجام می‌دهد چرا که خط قرمز پلیس برخورد با افرادی است که با رفتارهای غلط ترافیکی نظم و امنیت تردد دیگر شهروندان را برهم می زنند و آرامش آنان را مختل می‌کنند.

سرهنگ کشیر با اشاره به اجرای طرح نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸۹ هزار فقره فقط در بحث تخلفات شبانه کامیون‌ها اعمال قانون داشت که در همین خصوص در طرح نوروزی ۱۴۰۳ این اعمال قانون ۵۵۰۰ مورد بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۳ هزار مورد اعمال قانون در خصوص تخلفات حادثه ساز شبانه صورت گرفته است که این آمار در طرح نوروزی و در همین خصوص ۳۵ هزار مورد بوده است.

به گفته سرهنگ کشیر، در سال ۱۴۰۲ کمتر از یک درصد از تخلفات مصرف نوشیدنی‌های غیر مجاز بوده است که این آمار در طرح نوروزی هم به همین میزان یعنی کمتر از ۱درصد از کل آمار بوده است.

وی ادامه داد: کل اعمال قانون‌هایی که در بحث تخلفات شبانه در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت به حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار فقره) می‌رسد که در طرح نوروزی ۱۵۲ هزار مورد اعمال قانون برای آن دسته از رانندگانی که نظم ترافیکی جامعه را بر هم زده بودند صورت گرفته است.

سرهنگ کشیر تاکید کرد: این برخوردها و اعمال قانون‌ها به درخواست شهروندان صورت می‌گیرد و مطالبه شهروندان از پلیس است که با تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۲۰ تماس می‌گیرند و خواسته‌های خود را بیان می کنند. سایت rahvar۱۲۰.ir و شماره تلفن ۱۲۰ در اختیار شهروندان است که می‌توانند گزارشات خود را با همکارانم در میان بگذارند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار