خبر مهم از واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: «کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در اولین جلسه کمیسیون که در هفته آینده برگزار می‌شود، علت عدم پرداخت عیدی تحت پوششان کمیته امداد و بهزیستی را پیگیری خواهد کرد.

خبر مهم از واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

به گزارش زنهار، به همین منظور از مسئولان مربوطه از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل خواهد آمد تا در جلسات کمیسیون حضور یافته و توضیحی درباره دلایل عدم پرداخت عیدی مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی به اعضا ارائه دهند.»

حسینی با بیان اینکه عیدی یک خانواده ۵ نفره حدود ۲ میلیون تومان است، اظهار کرد: «این خانواده‌ها برای هزینه کرد این میزان دریافتی در شب عید برنامه ریزی کرده بودند که با عدم پرداخت بسیاری از آن‌ها در این شرایط اقتصادی دچار مشکل شده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پرداختی سازمان‌های حمایتگر به این اقشار رقم ناچیزی است، گفت: «پرداخت مستمری و حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید اولویت نهاد‌های مربوطه باشد، لذا مجلس به عنوان نهاد نظارتی موضوع عدم پرداخت عیدی به مددجویان را پیگیری خواهد کرد.»

عیدی مددجویان به میزان یک مستمری ماهانه است که در سال ۱۴۰۱ میزان مستمری حدود ۵۰۰ هزار تومان بود و متاسفانه عیدی مددجویان در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۲۵۰ هزار تومان به میزان نصف یک مستمری واریز شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

علیرضا انجلاسی در این باره اظهار کرد: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی ضمن تشریح سرانه‌های پرداختی مستمری، گفت: براین اساس خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درخصوص زمان واریز مستمری‌ها نیز توضیح داد: براساس جز ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌ماه مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود این درحالیست که پیش از این و طی سنوات گذشته این اقدام توسط سازمان بهزیستی صورت می‌گرفت

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار