چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟

مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی گفت: کسی که اصلا نمی‌تواند کارهای خودش را انجام بدهد، تبش مدام بالاتر می‌رود و قطع نمی‌شود، یا علائمش بعد از یکی دو روز بهبودیِ ظاهری مجددا برمی‌گردد، سرفه‌های شدید و مداومی می‌کند، نشان می‌دهد که ریه‌اش درگیر شده است.

چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟

به گزارش زنهار، روزنامه همشهری با مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی درباره سویه جدید اومیکرون که در کشور شایع شده و مرگ جوانان گفت‌وگو کرده است. 

 بخش‌های مهم ایت گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

فردی که مثلا ۳۰ ساله است، لزوما دلیل نمی‌شود که بیماری زمینه‌ای نداشته باشد. درضمن ما به طور کلی درباره امیکرون می‌گوییم که اگر سویه اولیه کرونا یعنی «ووهان» که ۸۰ تا ۹۰ درصد درگیری ریه می‌داد، در سویه امیکرون که الان در گردش است، درگیری ریه شایع نیست اما در حد صفر هم نیست. مگر این که فردی بیماری زمینه‌ای داشته باشد. 

در هر حال باید شرح حال بیمار را بدانیم. چنین فردی را اصلا نباید در خانه نگه داشت. کسی که اصلا نمی‌تواند کارهای خودش را انجام بدهد، تبش مدام بالاتر می‌رود و قطع نمی‌شود، یا علائمش بعد از یکی دو روز بهبودیِ ظاهری مجددا برمی‌گردد، سرفه‌های شدید و مداومی می‌کند، نشان می‌دهد که ریه‌اش درگیر شده است.

 این درگیری ریه نشان می‌دهد که یک اتفاقی دارد برای فرد دارد می‌افتد. برای این فرد باید خیلی فوری و به صورت اورژانسی درمان‌های اختصاصی با کورتون و ... را شروع کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار