چرا ماهی‌های عید زود می‌میرند

هر سال عید که ماهی می گیریم، زود می‌میرد، بعضی‌هاشون به تحویل سال هم نمی‌رسند به علاوه وابستگی بین بچه‌ها و ماهی ایجاد می‌شود و مردن ماهی بچه‌ها را ناراحت می‌کند.

چرا ماهی‌های عید زود می‌میرند

به گزارش زنهار، بسیاری از مردم می‌خواهند ماهی که برای سفره عید می ‌گیرند نمیرد چون هم زیان اقتصادی برای کشور دارد و هم تبعات عاطفی برای کودکان ایجاد می‌کند.

سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرده که ۲۴ ساعت قبل از خرید ماهی آب را در یک ظرفی بریزید تا کلر آن کاملا از بین برود، پس از انتقال ماهی به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند.

بنابر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند،‌خرید از مراکز مجاز انجام شود و از خرید از دوره گردها و دست فروشان خودداری کنند.

پیش از این رییس گروه ماهیان زینتی و سایر آبزیان سازمان شیلات ایران از تولید و پرورش بیش از ۹۰ میلیون قطعه بچه‌ماهی قرمز ویژه سفره هفت‌سین در کشور خبر داده بود. یعنی امسال برای هر خانوار ایرانی حدود ۴ قطعه ماهی قرمز تولید شده است.

سازمان دامپزشکی توصیه هایی را هم برای جلوگیری از سرایت احتمالی بیماری به افراد نیز داشته که مردم در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده بشود.

همچنین به خاطر مشکلات زیست محیطی در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رها سازی نشود و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت بگیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار