تعطیلات نوروز حتما از این رودخانه و چشمه آب گرم بازدید کنید

وقتی صحبت از طبیعت‌گردی به میان می‌آید خطه شمال با مراتع سرسبز جنگلی و رود‌های پر آب آن به ذهن خطور می‌کند. اغلب استان‌هایی که در بخش شمالی ایران قرار گرفته‌اند از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی برای گردشگران بشمار می‌روند.

تعطیلات نوروز حتما از این رودخانه و چشمه آب گرم بازدید کنید

به گزارش زنهار، بی‌تردید از میان شهر‌های شمالی ایران، مازندران دارای سرمایه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیری است و ظرفیت‌های فراوان گردشگری آن منجر به جذب تعداد زیادی از گردشگران شده‌است. جای جای مازندران پر است از جاذبه‌های طبیعی ناب که هر کدامشان دیدنی‌تر از آن یکی است.

آمل جزو معدود شهر‌هایی است که در آن به فاصله زمانی یک ربع می‌توان همزمان از مناظر ساحلی دریا، نمای کوهستان و همچنین جنگل‌های انبوه دیدن کرد. هر چند زیبایی‌های بی حد و اندازه طبیعت شهر‌های مختلف آمل برای اغلب گردشگران مازندران شناخته شده است؛ اما باید گفت که گردشگران کمی هستند که با جاذبه‌های گردشگری در روستا‌های ییلاقی شگفت‌انگیز آمل آشنا باشند. از این رو در این اینجا قصد داریم به سراغ یکی از این روستا‌های بکر در آمل برویم و بخشی از جذابیت‌های طبیعی آن را به تصویر بکشیم. در نهایت آنچه در این مطلب برای شما تهیه کرده‌ایم رودخانه و چشمه آب گرم بلیران آمل است که بی‌شک رفتن به آن یکی از به یادماندنی‌ترین تجربیات در سفر‌های ایرانگردی شما خواهد بود.

درباره چشمه آب گرم بلیران آمل

چشمه آب گرم بلیران در روستایی با همین نام و در بخش دشت سر در آمل قرار گرفته است. این روستای کم‌جمعیت دارای قدمت تاریخی بسیاری است و گفته می‌شود که پیشینه سکونت انسان در این منطقه به بیش از ۳۰ هزار سال قبل برمی‌گردد. گذشته از اهمیت تاریخی روستای بلیران، این روستا با دارا بودن قابلیت‌های فراوان گردشگری در دهه ۱۳۸۰ به عنوان دومین منطقه گردشگری برتر شناخته شد. فضای سنتی زیبای آن برای علاقمندان به گردشگری در روستا‌ها جذابیت خاصی دارد و دارای جنگل‌های خیره‌کننده بسیاری است که از غنی‌ترین پوشش گیاهی برخوردارند. در واقع جنگل‌های این روستا از برجسته‌ترین جاذبه‌های توریسی آن بشمار می‌روند. اما آنچه که این جنگل‌ها را از دیگر جنگل‌های روستا‌های دیگر آمل در حوالی خود متمایز کرده‌است وجود چشمه‌های آب گرم بلیران است که در دل این جنگل‌ها جای گرفته است. این چشمه‌ها به سبب بارش‌های سالانه همیشه پر آب هستند و از آنجا که مشرف به دامنه‌های کوهستانی پر درخت هستند، از زیبایی چشم‌گیری برخوردارند.

چرا بازدید از چشمه آب گرم بلیران آمل را پیشنهاد می‌کنیم؟

• چشمه‌های زیبای آب گرم آن را در کمتر جایی می‌توان پیدا کرد

• این چشمه‌های آب گرم از خواص درمانی بیشماری برخوردارند

• مراتع سرسبز حوالی آن مکان مناسبی برای طبیعت‌گردی است

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار