این میوه ها سرماخوردگی را فراری می دهند

سرماخوردگی و بیماری‌های ناشی از تغییر فصل، خیلی‌ها را بد حال می‌کند. تغییر مزاج بدن در فصل پاییز موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

این میوه ها سرماخوردگی را فراری می دهند

به گزارش زنهار، ویتامین‌های A ، C ، D3 و E نقشی موثر در افزایش مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌ها دارند و در این بین ویتامین C تاثیری چشمگیر در تقویت سیستم ایمنی (دفاعی) بدن دارد. این ویتامین از ابتلای افراد به سرماخوردگی و انواع عفونت‌ جلوگیری می‌کند.

مصرف میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، هندوانه، کیوی، گریپ‌ فروت، لیمو شیرین و نوشیدن روزانه سه لیوان شربت آب لیموترش تازه با عسل به علت داشتن ویتامین C فراوان، با تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و درمان آن موثر هستند.

مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج، گوجه‌فرنگی، کلم‌ بروکلی و شلغم به علت فراوانی ویتامین C، در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. شلغم خام همراه با عسل یا پخته شده خاصیت آنتی‌بیوتیک دارد، همچنین استفاده از پیاز خام یا پخته شده و سوزاندن آن تاثیری چشمگیر در رفع عفونت‌های بدن و سرماخوردگی دارد. سیر به علت داشتن موادی به نام آلیسین و سولفور خاصیت ضد میکروبی دارد؛ استفاده از این گیاه باکتری استافیلوکوک را از بین برده و به درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار