علت اصلی توقیف موتورسیکلت ها چیست؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور علت اصلی توقیف موتورسیکلت ها را تشریح کرد.

علت اصلی توقیف موتورسیکلت ها چیست؟

به گزارش زنهار به نقل از رکنا، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: بالغ بر یک ماه است که طرحی تحت عنوان، طرح ۱۰ پلیس در حال انجام است که بخشی از این طرح مربوط به تخلفات موتور سیکلت سوارها می شود.

وی با بیان اینکه من واقعا موافق این موضوع نیستم  که یک موتورسیکلت علیرغم رعایت تمامی قوانین و مقررات و  داشتن کلاه ایمنی توسط مامورین پلیس راهنمایی مورد برخورد قرار گیرد، افزود: هدف ما در این طرح در ابتدا تذکر، توجه و آموزش به موتورسیکلت سوارها است، در اولویت دوم در صورت اینکه مورد حادی داشته باشند تا جایی که می شود سعی می کنیم که موتور سیکلت به شکل ساعتی و موقت  در یک محلی که همان حاشیه میدان یا تقاطعی که این طرح در حال انجام است، متوقف شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ادامه بیان کرد: توقیف موقت  پس از اینکه راننده موتورسیکلت تذکرات  و آموزش های لازم را دریافت کرد،  اجازه عبور را خواهند گرفت.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: برخی از تخلفات ازجمله مخدوش کردن پلاک ، عبور از پیاده رو، محل ممنوع و یا خطوط ویژه مستلزم توقیف است.

وی افزود:  من از همه این قشر زحمتکش که همیشه تاکید شده و میدانیم درصد بالایی از  موتور سواران  افراد زحمتکش این  جامعه هستند که عمده آنها برای امرار معاش با این وسیله فعالیت می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: در شهر میلیونی مانند تهران که بالغ بر ۸ میلیون موتور سیکلت و خودرو در آن تردد می کند و روزانه بیش از ۲۰ میلیون جا به جایی صورت می پذیرد ما نمی توانیم اجازه بی نظمی را دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم بشدت نسبت  به رفتارهای پر خطر موتورسیکلت سواران، مانند عبور از پیاده رو ها و مکان های ممنوع، تردد در خلاف جهت مسیر ،  ایجاد  آلودگی و صدا های ناهنجار  و دیگر رفتارهایی که سبب آزار و اذیت می شود، گله مندهستند، خاطرنشان کرد:  مطالبه مردم از پلیس این است که پلیس چرا رسیدگی نمی کند.

حسینی در خصوص اینکه در خصوص استفاده از کلاه ایمنی، بیان کرد: یک اتفاقی که  آثار سوء و زیانبار آن مستقیم به خود افراد برمیگردد بحث استفاده از کلاه ایمنی است، ما حتما باید نسبت به حفظ سلامت این بخش از کاربران ترافیک هم حساس باشیم و نمیتوانیم با این توجیحی که خود فرد دوست ندارد ما نیز کاری به این موضوع نداشته باشیم  و آن را اختیاری کنیم ، این حرف اصلا منطقی نیست لذا امیدواریم با انجام اقدامات مختلف موفق شویم شرایط را برای مردم این جامعه  مناسب کنیم تا افراد کمتری در عوارض ترافیکی آسیب ببینند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار