هشدار در مورد خطر جاسوسی توسط هوش مصنوعی

ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) هشدار داد افزایش استفاده از هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری خواهد شد.

هشدار در مورد خطر جاسوسی توسط هوش مصنوعی

به گزارش زنهار، ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) روز چهارشنبه هشدار داد که توسعه سریع ابزارهای جدید هوش مصنوعی منجر به افزایش حملات سایبری و کاهش موانع ورود هکرهای کمتر پیشرفته و آسیب دیجیتالی می شود.

مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC) که بخشی از این آژانس است، در گزارشی گفت که این موانع ورود کمتر احتمالاً به افزایش جهانی حملات باج افزاری کمک می کند.

این مرکز افزود: «هوش مصنوعی به طور قطع حجم و تأثیر حملات سایبری را در 2 سال آینده افزایش می دهد. با این حال، تأثیر آن بر تهدید سایبری نابرابر خواهد بود.»

این نشان می دهد که بیشترین افزایش در توانایی بازیگران مخرب در فضای سایبری نصیب هکرهای فرصت طلبی می شود که لزوماً مهارت های لازم برای انجام حملات سطح بالاتر را ندارند.

حداقل، طبق این گزارش، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ربات های گفتگو می تواند به ایجاد ایمیل ها یا اسناد قانع کننده تر مورد استفاده در کمپین های فیشینگ آنلاین کمک کند.

در این گزارش با اشاره به نرم افزارهای مخرب و ویروس های رایانه ای، آمده است: در سطح پیشرفته تر، هکرهای توانمندتر بهترین موقعیت را برای استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی در عملیات های سایبری پیشرفته علیه شبکه ها، به عنوان مثال استفاده در تولید بدافزارهای پیشرفته خواهند داشت. آژانس های اطلاعاتی در سراسر جهان با افزایش مشکلات امنیتی مرتبط با الگوریتم هایی دست و پنجه نرم می کنند که می توانند تعاملات انسانی ایجاد کنند.

پیامدهای امنیتی هوش مصنوعی همچنان مورد توجه است. مقامات انگلیس، ایالات متحده و کانادا گفته اند که شاهد استقبال هکرها از این فناوری بوده اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار