ورود پلیس به تخلف پارکینگ‌داران موتورسیکلت‌های توقیفی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ارسال گزارش دریافت هزینه اضافی پارکینگ‌داران به مقامات بالادستی فراجا خبر داد.

ورود پلیس به تخلف پارکینگ‌داران موتورسیکلت‌های توقیفی

به گزارش زنهار، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح امروز در حاشیه طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در میدان ونک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ۱۰ در جهت انتظام‌بخشی برای شُدآمدی تردد در پایتخت در حال اجراست.

وی افزود: اجرای این طرح نقش بسیار پررنگی در بازکردن گره‌های ترافیکی دارد چرا که تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل می‌رسد و پیش‌بینی شده است که ساماندهی موتورسیکلت‌سواران ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی را باز می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: برخی از تخلفات موتورها مانند عبور از محل ممنوع (خط ویژه یا پیاده‌رو)، عبور از چراغ قرمز و... خط قرمز پلیس است چراکه این رفت‌وآمدها می‌تواند برای فرد موتورسیکلت‌سوار یا دیگر کاربران ترافیک حادثه ایجاد کند.

سردار حسینی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تردد در تهران روزانه انجام می‌شود، گفت: ۲۶ دستگاه در حوزه تردد و ترافیک شهری مسئولیت دارند که برای حل مشکلات ترافیکی تمامی این ۲۶ دستگاه باید پای کار بیایند. البته پلیس به‌استناد اینکه دستگاه‌های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دهند در اجرای وظایف خود کوتاهی نمی‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از پارکینگ‌داران هزینه مازاد از موتورسیکلت‌های توقیفی دریافت می‌کنند و چرا پلیس راهور به این موضوع ورود نمی‌کند، گفت: این موضوع در رصد ما قرار گرفته است و ما به مسئولان بالادستی (مسئولان بنیاد تعاون فراجا) گزارش داده‌ایم و حتما تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا نظارتی بر رفتار مأموران حاضر در میدان که با مردم در ارتباط هستند می‌شود یا خیر، گفت: به تمامی مأموران گفته شده است که از حداقل درگیری و تنش پرهیز کنند. البته منکر برخی از درگیری‌ها نیستیم اما مردم می‌توانند مواردی که منجر به درگیری می‌شود یا خدای ناکرده تخلفی را که از مأموران پلیس دیدند، به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار