ورود سامانه پربارش به ایران

سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف در ۱۶ استان و بهبود کیفیت هوا در پایتخت خبر داد.

ورود سامانه پربارش به ایران

به گزارش زنهار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: در آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، غرب و شمال کردستان، غرب کرمانشاه و در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف، مه گرفتگی و کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

در این اوضاع جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی در این اوضاع جوی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جا به جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه می‌کند.

برای امروز در بخش‌های غربی و جنوب غربی استان تهران نیز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و بهبود نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است.

همچنین از بعدازظهر با نفوذ زبانه‌ای از سامانه بارشی به استان، به تدریج افزایش ابر بویژه در نواحی شمالی و افزایش سرعت وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا اوایل وقت یکشنبه (۱۷ دی) آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف در نواحی شمالی و بارش برف و رخ داد مه و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و نیمه ابری تا ابری، همراه با افزایش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار