تصویری از مریخ با رنگی عجیب که به عمرتان ندیده‌اید

بیست سال پیش، مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا سفری به سیاره سرخ را آغاز کرد. امروز، ما این نقطه عطف را با عکسی نفس گیر از مریخ جشن می‌گیریم که رنگ‌ها و ترکیب واقعی و متنوع این سیاره را با جزئیات باورنکردنی به نمایش می‌گذارد. به گزارش ثریا این شاهکار بصری خیره کننده، که توسط دوربین استریو با وضوح بالا (HRSC) در Mars Express ممکن شده است، یک شیرجه عمیق شگفت‌انگیز در دنیای مریخ است که قبلاً آن را ندیده‌اید. به طور معمول، HRSC سطح مریخ را از حدود ۳۰۰ کیلومتر به بالا، با تمرکز بر مناطقی به عرض ۵۰ کیلومتر، می‌گیرد. با این حال، این عکس جدید رویکرد متفاوتی را اتخاذ می‌کند.

تصویری از مریخ با رنگی عجیب که به عمرتان ندیده‌اید

به گزارش زنهار، برای در بر گرفتن نمای وسیع‌تر، دوربین ۹۰ تصویر را از ارتفاعات بالاتر جمع آوری کرد که بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر بود. این روش به تصرف مناطق وسیعی با عرض تقریبی ۲۵۰۰ کیلومتر اجازه می‌دهد تا چشم انداز جهانی جامعی از مریخ را ارائه دهند.

در حالی که تصاویر در مقیاس بزرگ مانند این اغلب برای مطالعه الگوهای آب و هوای مریخ استفاده می‌شوند، ارزش آنها بسیار بیشتر است. آنها مناظری مسحورکننده از سطح سیاره را به ما ارائه می‌دهند و تغییرات رنگ محلی و کنتراست را برجسته می‌کنند.

بنابراین، این دیدگاه جدید فقط در مورد زیبایی شناسی نیست. این عکس باورنکردنی از مریخ دریچه ای واقعی و تمام رنگی به زمین‌های متنوع و تاریخ زمین شناسی سیاره است.

وظیفه نمایش دقیق رنگ‌های مریخ از مدار به دلیل جو مریخ در حال تغییر پیچیده است. گرد و غبار موجود در جو نور را پراکنده و منعکس می‌کند. این پدیده اغلب باعث تغییر رنگ بین تصاویر و ایجاد چالش‌هایی در ایجاد یک عکس منسجم می‌شود.

اما این بار، تیم HRSC به طور ابتکاری هر تصویر را به یک مدل رنگی که از مشاهدات در ارتفاع بالا مشتق شده بود ارجاع داد. این تکنیک تغییرات رنگی طبیعی را حفظ کرد و نمای غنی‌تر و معتبرتری از مریخ را نسبت به قبل به ما ارائه داد.

منبع: خبر آنلاین

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار