درآمدهای چند ده میلیونی کودکان کار

دبیر قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران از کمک به کودکان برای خروج از چرخه کار اجباری در خیابان خبر داد و گفت که برای تحقق این مهم باید اقتصاد کف خیابان را صفر کنیم.

درآمدهای چند ده میلیونی کودکان کار

به گزارش زنهار، کودکان کار آنهایی هستند که در چهارراهها و میادین و معابر عمومی و ... مشغول دست فروشی و مشاغل چون پاک کردن شیشه خودروها و ... هستند. مدیریت شهری ششم معتقد است این کودکان توسط عده ای استثمار شده‌اند و باید این موضوع ریشه‌ای و اساسی حل شود.

احمد احمدی صدر با بیان این که کار خیابان به کودکان آسیب می زند، گفت: «مسئله کودک خیابان، آسیب های متعددی دارد و آن کودک نعمت های کودکی، شخصیت، عزت و کرامت نفس که به رشد او می کند را از دست می دهد .آسیب دیگر خطراتی است که همواره برای آنها وجود دارد از جمله درگیر شدن با بزهکاران و مواد مخدر و خلاف های دیگر. این کودکان آینده سازان کشور هستند و برای حفظ عزتشان و شکوفا شدن استعدادهایشان باید آسیب های اجتماعی که طی فرایند چندین ساله بوجود آمده را طی یک فرایند چند ساله حل کرد.»

به گفته او قطعاً به صورت ضربتی نمی شود به راه حل رسید چرا که تاکنون ۳۲ بار شاهد اجرای طرح ضربتی جمع آوری بودیم و هرگز هم نتیجه نداده است.

احمدی صدر با اشاره به این که باید اقتصاد کف خیابان را صفر کنیم و کمک کنیم کودک خیابانی خودش مجبور شود که از این چرخه خارج شود، گفت: جماعتی داریم به نام «کاسبان آسیب» فرصت هایی در شهر هست که برای سودجویان مناسب است. درآمد چند ده میلیون تومانی کودکان خیابانی قطعاً در ماه به جیب سودجویان می رود و باید جلوی این امر گرفته شود.

آن طور که دبیر قرارگاه اجتماعی تهران عنوان کرده: «پویا شهرها با هدف استعدادیابی کودکان کار و خیابان راه اندازی شده اند و این فرصت به آنها داده می شود تا در هر عرصه و رشته ای که استعداد دارند، تحصیل کنند و آموزش ببینند.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار