دیدنی‌های ایران در زمستان

جاهای دیدنی ایران در زمستان کدام قسمت‌ها است؟ در زمستان به کجای ایران سفر کنیم؟ آدم‌ها دو دسته هستند افرادی که دوست‌دار گرمای و هوای معتدل‌اند به همین علت دوست دارند در زمستان به شهرهایی با آب و هوای نسبتا معتدل و گرم سفر کنند، افرادی که عاشق برف و سرما هستند و ترجیح می‌دهند به جاهایی سرد و پربرف سفر کنند. فرقی نمی‌‌کند که جزو دسته اول هستید یا دسته دوم. در هر صورت ما در این بخش برای شما پیشنهادهایی داریم که از زمستان ایران لذت ببرید. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم زمستان کدام شهرهای ایران بهتر هستند و به باید کجا سفر کنیم.

دیدنی‌های ایران در زمستان

به گزارش زنهار، در صورتی که در دسته افرادی قرار دارید که دوست‌دار گرما هستید و آب و هوای معتدل و خنک را به آب و هوای سرد و برفی ترجیج می‌دهید، بهتر است در زمستان به شهرهای گرمسیری ایران سفر کنید. بهترین گزینه جنوب است. سفر به جنوب کشور در زمستان طرفدار زیادی دارد چرا که در فصل تابستان نواحی جنوبی به شدت گرم می‌شود و هر کسی نمی‌‌تواند از پس این گرما برآید. در ادامه بهترین نقاط جنوبی ایران در زمستان را معرفی می‌کنیم.

کیش؛ آب و هوای معتدل و عالی

همه ما می‌دانیم که بهترین فصل سفر به کیش زمستان است. کیش زمستان‌هایی معتدل، خنک و فوق‌العاده دارد. در صورتی که قصد سفر به کیش با تور کیش را دارید، می‌توانید از هوای عالی، تفریحات آبی، موج‌سواری، حمام آفتاب، رستوران و کافه‌‌های این جزیره زیبا و جاذبه‌‌های گردشگری آن لذت ببرید. بنابراین اولین و زیباترین منطقه‌‌ای که باید در زمستان بروید، کیش است. در نهایت با رزرو هتل در کیش سفری راحت را تجربه کنید.

قشم؛ گرم و دل‌پذیر

از میان جاهای دیدنی ایران در زمستان، قشم هم‌رتبه با کیش است. آب و هوای قشم در فصل زمستان فوق‌العاده بوده و می‌توانید به راحتی در این جزیره بدون گرمای تابستان و سرمای سوزناک تفریح کنید. در صورتی که در تور قشم شرکت کنید می‌توانید از جاذبه‌‌های دیدنی قشم دیدن کنید و از قدم زدن لب ساحل لذت ببرید. همچین خریدهای خوبی در این فصل در جزیره قشم خواهید داشت. تماشای دلفین‌‌های در حال شیرجه زدن، دره ستارگان، سواحل زیبا، خوراکی‌‌های لذیذ از مزایای سفر به قشم در زمستان است.

جزیره هنگام؛ مقصدی برای تفریحات آبی زمستانه

جزیره هنگام، جزیره‌‌ای زیبا و کوچک در نزدیکی قشم است. این جزیره به سبب مردم خون‌گرم، آداب و رسوم خاص و دل‌انگیز، لباس‌‌های محلی و غذاهای خوش طعمی که دارد، همیشه معروف بوده است. از طرفی جاذبه‌‌های گردشگری هنگام در زمستان دیدنی‌ست و می‌توانید در این فصل از قایق‌سواری و تماشای دلفین‌ها لذت بالایی ببرید. از دیگر مزایای سفر به جزیره هنگام در زمستان می‌توان به بازارچه‌‌های محلی ساحلی، غذاهای خوش‌‎مزه، صنایع دستی زیبایی که در آنجا به فروش می‌رسد، ساحل نقره ای، نخلستان‌ها و... لذت ببرید.

خورستان؛ آب و هوای عالی و مردم خونگرم

از دیگر جاهای دیدنی ایران در زمستان برای افرادی که به دنبال آب و هوای معتدل و نسبتا گرم هستند، خوزستان است. این منطقه گنجینه‌‌ای از اصالت، تاریخ و فرهنگ است. مردم خونگرم خوزستان باعث می‌شوند که در زمان سفر به این منطقه لذت ببرید. دیدن اهواز، کارون، پل‌‌های زیبا، دکه‌‌های فلافل خوزستانی، خرمشهر و یادگاری‌‌های جنگ، شوشتر با سازه‌‌های آبی اعجاب‌انگیز، تالاب‌‌های شادگان و مشاهده اماکن تاریخی دیگر از دلایلی است که می‌گوییم سفر به این منطقه در زمستان را فراموش نکنید.

بوشهر؛ ساحلی بکر و اماکن تاریخی

بوشهر یک شهر تمام عیار در فصل زمستان است. کوچه پس کوچه‌‌های قدیمی بوشهر از جذابیت فوق‌العاده‌‌ای برخوردار است و آب و هوای این شهر در زمستان بی‌نظیر است. به قدری کوچه‌‌های بوشهر زیباست و آب و هوای آن در زمستان لذت‌بخش است که از قدم زدن و تفریح در این شهر سیر نمی‌‌شوید. دوست دارید تمامی قهوه‌خانه و کافه‌‌های آن جا را بگردید. صدای موسیقی و آواز خواندن‌‌های مردم محلی، لهجه شیرین، غذاهای جنوبی خوش‌مزه، همجواری با خلیج زیبا، تماشای دریا و قایق‌سواری، بازدید از عمارت‌‌های تاریخی و... از اصلی‌ترین دلایلی سفر به بوشهر در زمستان است.

چابهار؛ هم‌نشینی کویر و دریا

بدون شک یکی از بهترین و زیباترین مقاصد در میان جاهای دیدنی ایران در زمستان تور چابهار است. در چابهار کویر و دریا را با هم دارید و این یعنی اوج لذت از سفر! چابهار که از شهرهای مهم سیستان و بلوچستان است در جوار دریای عمان قرار داشته و زمستان‌‌های آن آب و هوای عالی و بهاری دارد. در فصل زمستان چابهار بازار خریدی داغ داشته و می‌توانید هر چه بخواهید را تهیه کنید. از طرفی فرهنگ مردم و غذاهای خوش طعم کمک می‌کند تا لذت بیشتری از سفر ببرید و یک آلبوم خاطره‌انگیز از عکس‌‌های زیبا درست کنید.

بندرعباس؛ بندری تاریخی با زمستانی زیبا

بندرعباس بندری تاریخی و مهم در نقشه ایران است. این بندر دارای جاذبه‌‌های گردشگری فوق‌العاده و زیباست که آب و هوای آن در زمستان عالی است. این بندر با بافت قدیمی خود حال و هوایی خاص دارد و در زمان سفر به این منطقه می‌توانید از بناهایی مثل مساجد ناصری یا دلگشا، عمارت کلاه فرنگی، امام‌‌زاده شاه محمد تقی و بازارهای آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان؛ شهرهایی با آب و هوای معتدل

اگر دوست دارید در زمستان به شهرهایی با آب و هوای معتدل سفر کنید و نه طرفدار گرما هستید و نه سرما و برف، می‌توانید از جاهای دیدنی ایران در زمستان که آب و هوای معتدل و خوبی دارند دیدن کنید. در شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم نه خبری از دریا است و نه برف! در این شهرها آب و هوای معتدلی را می‌بینید:

کاشان؛ شهری با عمارت‌‌های زیبا

همه ما می‌دانیم که کاشان سرشار از جاذبه‌‌های زیبا و تاریخی است. در شهر کاشان خیابان و خانه‌‌های زیبا با بافتی جالب و قدیمی را می‌بینیم که ما را به سال‌ها قبل پرت می‌کند. از جمله جاذبه‌‌های گردشگری مهم کاشان می‌توانیم به خانه بروجردی‌ها با ترکیبی از بادگیر، عمارت کلاه فرنگی، حیاط‌ها و اندرونی‌هایی با نمای زیبا اشاه کنیم. علاوه بر این‌ها این شهر زیبا دارای باغ‌‌های خاص مثل باغ فین و مساجد بزرگی مثل مسجد آقا بزرگ کاشان و آتشکده نیاسر نیز هست.

یزد؛ شهری با معماری زیبا

از جمله جاهای دیدنی ایران در زمستان می‌توان یزد را معرفی کرد. یزد شهری با کوچه‌‌های سنتی و بادگیر‌‌های افراشته است که قنات‌‌های زیرزمینی مهم‌ترین جاذبه‌‌های آن هستند. هر جای این شهر را نگاه کنید خانه‌هایی با معماری زیبا و قدیمی به چشم‌تان می‌خورد. میدان امیرچخماق و بازار سنتی اولین و مهم‌ترین جایی‌ست که در یزد باید سر بزنید. در صورتی که می‌خواهید با معماری ایرانی و یزدی بیشتر آشنا شوید، سری به مسجد جامع یزد بزنید. باغ دولت آباد از دیگر دیدنی‌‌های یزد در زمستان است که آب و هوای عالی در این فصل دارد. حمام خان هم در این فصل حس خنگی و سرزندگی را به شما القا می‌کند.

اصفهان؛ شهر رنگ و نقش و آوا

از دیگر جاهای دیدنی ایران که بهتر است در فصل زمستان آن را از دست ندهید، اصفهان است. این شهر زمستان‌‌های خنک و بی‌نظیری دارد و جدا از آن می‌توانید از جاذبه‌‌های گردشگری اصفهان در فصل زمستان که خلوت است لذت ببرید. در سفر به این شهر از میدان تاریخی اصفهان یعنی نقش جهان، چهل ستون، پل خواجه، سی و سه پل، کلیسای وانک و... حتما دیدن کرده و از قدم زدن در بخش‌‌های مختل شهر لذت ببرید. با پیاده‌روی در این شهر می‌توانید از بازارهای قدیمی، خانه‌‌های زیبا با بافت قدیمی و مساجد جامع آن لذت ببرید.

شیراز؛ زمستانی با بوی نرگس و نارنج

از زیبایی‌‌های شیراز زیاد شنیدیم. این شهر زیبا سرشار از آثار تاریخی است که می‌تواند تاریخ کشور از زمان کوروش کبیر را برای شما به نمایش بگذارد. شیراز شهری با مردم خون گرم و بسیار خوش آب و هواست و با قدم زدن در کوچه‌‌های شیراز در فصل زمستان می‌توانید از بوی نرگس و نارنج نهایت لذت را ببرید. شیراز سرشار از جاذبه‌‌های گردشگری است و توصیه می‌کنیم با تور شیراز به این شهر زیبا بروید و از باغ‌‌های زیبا، تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه و... لذت ببرید. کلم پلوی شیرازی و فالوده شیرازی را در سفر فراموش نکنید و حتما امتحان کنید.

طبس؛ کویرگردی در زمستان

عروس کویر ایران طبس است. این شهر برای زمستان شهری دیدنی با آب و هوای معتدل است و خبری از گرمای تابستان نیست. اسرارآمیزترین جاذبه گردشگری طبس کال جنی است. این جاذبه دره ای‌ست که به سکونتگاه اجنه و ارواح معروف است و بسیار رازآلود است. به جز این دره می‌توانید از روستای نایبند با ساختار پلکانی، چشمه‌‌های آب گرم با خواص درمانی و صنایع دستی این شهر لذت ببرید.

جاهای دیدنی ایران در زمستان؛ با آب و هوای سرد و برفی

حال که مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دادیم، برویم سراغ دسته دوم از آدم‌ها که ترجیح می‌دهند سفرهای زمستانی سرد داشته باشید و از تفریحات زمستان و برف بازی لذت ببرند. در این قسمت چند شهر ایران که زمستانی سرد و برفی دارند را معرفی می‌کنیم.

سرعین؛ چشمه آب گرم و کوه‌‌های برفی

سرعین شهری زیبا در ایران است که در دامنه‌‌های سبلان قرار گرفته و همه ما این منطقه را با چشمه‌‌های معروف آب گرم آن می‌شناسیم. اما در کنار این چشمه ها، دامنه‌‌های برفی آن را نباید نادیده بگیریم. اگر مشتاق برف بازی هستید و تفریحات زمستانی را دوست دارید، سرعین را از دست ندهید. در زمستان به این شهر سفر کنید و در پیست اسکی‌‌های تله‌سیژ، آلوارس و... بروید و از برف بازی و اسکی لذت ببرید. همچنین چشمه‌‌های آب گرم این منطقه لذتی بی‌نهایت را در سرمای زمستان به شما می‌دهند.

تبریز؛ تجربه برفی شگفت‌انگیز

شهر تبریز در فصل زمستان به عنوان منطقه‌‌ای سرد و برفی و یخ‌بندان شناخته می‌شود. از این رو مردم در بهار و تابستان بیشتر به این شهر سفر می‌کنند. اگر عاشق سرما و برف هستید توصیه می‌کنیم در روزهای زمستان که این شهر خلوت نیز هست سفر کنید. البته باید اقدامات ایمنی را انجام دهید و از زنجیرچرخ استفاده کنید تا در جاده‌‌های برفی تبریز دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که به بازار تبریز سر بزنید.

مشهد؛ هوایی سرد و برفی در زمستان

مشهد نیز یکی از شهرهای ایران است که در فصل زمستان آب و هوای سرد و برفی دارد و توصیه می‌کنیم اگر عاشق برف هستید و یک سفر زیارتی و سیاحتی می‌خواهید این شهر را از دست ندهید. مشهد دارای پیست اسکی شیرباد در دامنه بیانالود است که یکی از مقاصد مهم برای افرادی‌ست که به دنبال تفریحات برفی هستند. این پیست برای ورزش‌‌های زمستانی هزینه کمی را از افراد دریافت می‌کنند. این پیست دارای تله اسکی، امکانات آموزشی و رفاهی، اجاره وسیله و تجهیزات اسکی و... است.

اگر به سفر در فصل زمستان علاقه دارید، در مطالب فوق شهرهایی با آب و هوای گرم، آب و هوای معتدل و آب و هوای سرد و برفی در زمستان را معرفی کردیم. اگر عاشق هوای گرم و معتدل در زمستان هستید به شهرهایی مثل کیش، قشم، چابهار و... سفر کنید. اگر آب و هوای سرد و برفی دوست دارید، مناطقی مثل سرعین، مشهد و تبریز مناسب شما هستند و در نهایت اگر آب و هوای معتدل و خنک می‌خواهید به طبس، شیراز، اصفهان و... سفر کنید

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار