آماده‌باش شمال تهران برای استقبال از برف

​شهردار منطقه سه تهران گفت: برای برف روبی امسال ۱۵۰ دستگاه سبک و سنگین را بکار گرفتیم و با تجهیزات و آمادگی کامل به استقبال بارش برف رفتیم.

آماده‌باش شمال تهران برای استقبال از برف

به گزارش زنهار به نقل از ایسکانیوز، حمید جوانی روز شنبه در حاشیه برگزاری مانور برف روبی منطقه سه تهران اظهار کرد: ۲۳ دستگاه تخصصی از طرف سازمان پسماند در اختیار این منطقه قرار گرفته و ۸۴ دستگاه عمومی نیز برای نقاط ویژه در اختیار منطقه است و آمادگی لازم مانند هر سال برای بارش‌های زمستانی در منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی و برف گیری این منطقه و لزوم آمادگی در زمان بارش برف، هر ساله آمادگی‌های لازم را در این زمینه با ادوات و تجهیزات آموزش می‌دهیم و تمرین می‌کنیم تا در مواقع مورد نیاز بتوانیم با کیفیت مناسبی به شهروندان خدمات رسانی کنیم. در این زمینه حمایت مناسبی از شهرداری تهران اتفاق افتاده و امکانات لازم دراختیار منطقه قرار گرفته است.

شهرار منطقه سه با بیان اینکه تجربه خوبی را سال گذشته در زمینه برف و تعداد دفعات بارش داشتیم و ۹ برف به نسبت سنگین را تجربه کردیم، افزود: برای امسال با افزایش ۳۰۰ کارگر خدمات شهری تعداد این نیروها به یک هزار نفر رسیده همچنین۱۵۰ دستگاه سبک و سنگین داریم که ۲۳ دستگاه تخصصی از طرف سازمان پسماند در اختیار منطقه ۳ است و ۸۴ دستگاه عمومی نیز برای نقاط ویژه در اختیار منطقه قرار گرفته و آمادگی لازم مانند هر سال در منطقه برای بارش‌های زمستانی وجود دارد.

جوانی درباره شیوه برف روبی و امکان استفاده از طرح های جدید در این موضوع نیز توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز طرح جدیدی جایگزین نشده و با توجه به لغزندگی و شیب معابر منطقه، سعی می‌کنیم با استفاده از شن مخصوص لغزندگی را به حداقل برسانیم، چرا که این شن آسیب زیست محیطی کمتری دارد.

شهردار منطقه سه تاکید کرد: هزار تن شن مخصوص برای امسال تهیه کرده ایم که در صورت نیاز به میزان آن اضافه خواهد شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران نیز با بیان اینکه سازمان هواشناسی برای امسال پیش بینی بارش‌های خوبی را داشته است، اظهار کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمان بارش برف و لزوم آمادگی برای بارش ها، مناطق ۲۲ گانه با همکاری سازمان پسماند و تهیه ماشین آلات تخصصی این آمادگی را دارد در زمان برف خدمات لازم را به شهروندان با استفاده از ماشین آلات تخصصی سازمان پسماند و ماشین آلات مربوط به پیمانکاران آمادگی لازم را ارائه کند.

علیرضا جعفری در خصوص استفاده از شیوه جدید در برف روبی برای کمک به حفظ محیط زیست نیز گفت: شیوه جدیدی در دست بررسی است که توسط معاونت خدمات شهری اعلام خواهد شد اما سعی می‌کنیم از شن پاشی برای برف روبی استفاده کنیم تا آسیب کمتری به لحاظ زیست محیطی داشته باشیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پایان یادآور شد: ۳۸۰ دستگاه برف روبی تخصصی در کنار ماشین آلات عمومی برف روبی در سطح مناطق ۲۲ گانه در اختیار داریم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار