انتشار تصاویر خصوصی توسط صفحات پیکر تراشی

جانشین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از دستگیری ۸۴ نفر به دلیل انتشار تصاویر خصوصی افراد در فضای مجازی خبر داد.

انتشار تصاویر خصوصی توسط صفحات پیکر تراشی

به گزارش زنهار، سردار حسین امیرلی جانشین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گفت: رصد و پایش فضای مجازی و شناسایی صفحات غیراخلاقی، مستهجن و مجرمانه بنا بر وظیفه ذاتی در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا قرار دارد؛ در همین راستا و پیرو شکایت تعداد زیادی از شهروندان در خصوص انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی اقدامات عملیاتی ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدام قاطعانه پلیس با گردانندگان این صفحات بیان کرد: طی اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، ۱۲۵ صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۱ میلیون نفر دنبال‌کننده که در این زمینه فعالیت داشتند و اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان می‌کردند، شناسایی و در فرآیند رسیدگی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: صفحات مزبور تصاویر خصوصی افراد را بدون رضایت آنها و گاه با تهدید و اجبار منتشر می کردند. در این راستا افسران سایبری پلیس فتا اقدامات خود را به صورت گسترده در سراسر کشور توسعه داده و با بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند، اکثر گردانندگان این صفحات را مورد شناسایی قرار دهند و بیش از ۸۴ نفر از این افراد را پس از تشریفات قضائی در چندین عملیات همزمان دستگیر کنند.

جانشین رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به اینکه تمام صفحاتی که اقدام به نقض حریم خصوصی شهروندان کرده بودند، مسدود شدند، تصریح کرد: حفظ آبرو و حریم خصوصی هموطنان در فضای مجازی از خطوط قرمز پلیس فتا بوده و افرادی که آبروی مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار دهند قطعا با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

سردار امیرلی با تاکید بر عدم اعتماد به هویت اینگونه افراد در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: از ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی خود برای دیگران و افراد ناشناس که با تبلیغات دروغین تحت عنوان صفحات پیکرتراشی، جراحی‌های زیبایی و... قصد درآمدزایی و دیده شدن دارند، خودداری کنید. در صورت لزوم نیز می توانید از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با همکاران ما در ارتباط باشید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار