پشت پرده خشک شدن درختان لویزان و سرخه حصار

عضو شورای شهر تهران گفت: متوجه شدم که در بوستان سرخه حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.

پشت پرده خشک شدن درختان لویزان و سرخه حصار

به گزارش زنهار، ناصر امانی در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت بوستان سرخه حصار گفت: شکایتی توسط منطقه ۱۳ و سازمان بوستانها از پیمانکار بوستان سرخه حصار در هفته پیش انجام شده بود و ادعا شد که این پیمانکار منجر به خشک شدن ۹۵۳ اصله درخت شده است.

وی افزود: پیمانکار گفت که یک سال است این کار را بر عهده گرفته است و پرسیدیم که آیا اهلیت دارد یا خیر؟ و گفت که از جنگلداری مجوز دارد و از گرید دو برخوردار است. بنده پیگیری کردم و متوجه شدم که در بوستان سرخه حصار، لویزان و چیتگر ۱۲ هزار و ۷۰۳ درخت خشک شده است.

امانی با بیان اینکه جریمه خشک شدن هر درخت با بن بالا یک میلیارد تومان است، افزود: دیرزیستی بیولوژیکی، تنک نشدن درختان در سالهای قبل، کوتاهی در نگهداشت، شیوع آفت، کاهش بارندگی و کمبود آب از دلایل خشک شدن بوستان سرخه حصار می‌باشد.

وی با اعلام اینکه چهار هزار و ۶۵۰ اصله در سرخه حصار، ۷۰ اصله در لویزان و هفت هزار و ۹۸۲ اصله در چیتگر خشک شده اند، گفت: سه هزار و ۱۴۱ اصله درخت در سرخه حصار، ۷۲ اصله درخت در لویزان و ۸۱۲ اصله در چیتگر قطع شدند و از شهرداری تهران انتظار داریم که علت قطع درختان، علت آفت زدگی و سایر موارد را در گزارشی به شورا ارائه دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار