ترازوهای میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران رصد می‌شود

سازمان میادین میوه‌وتره بار شهرداری تهران از چندین روش نظارتی نظیر اعزام بازرس و نصب دوربین برای کنترل ورود و خروج محصولات کشاورزی به میادین و بازارها استفاده می‌کند اما در طرح توسعه نظارت، تا پایان امسال یک شبکه ارتباطی، اطلاعات غرفه‌های میادین را جمع‌آوری می‌کند.

ترازوهای میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران رصد می‌شود

به گزارش زنهار، مجموعه ۲۲ میدان میوه‌وتره‌بار تهران و چند بازار میوه که حجم فروش بالایی دارند، تا پایان امسال تحت نظارت کامل سازمان میادین قرار می‌گیرند به این معنی که محصولات کشاورزی تا آخرین مرحله فروش یعنی ترازوی غرفه‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرند. اتصال ترازوها و صندوق‌ها به سازمان مرکزی میوه‌وتره‌بار باعث می‌شود که این سازمان آمار و اطلاعات دقیق و روزانه‌های از فروش محصولات داشته باشد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: «در حال توسعه نظارت برخط هستیم به شکلی که ترازوها و صندوق‌های تمام غرفه‌ها باید به یک شبکه بزرگ داده متصل شوند. اکنون در ۴ میدان این کار به صورت آزمایشی انجام شده است و تا آخر سال تمام میادین اصلی که شامل ۲۲ میدان می‌شود و چند بازار بزرگ و پر رفت و آمد تحت نظارت برخط قرار می‌گیرند.»

ایوب فصاحت می‌افزاید: «زیرساخت‌های لازم و هماهنگی‌ها با فاوا شهرداری انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم محصولات عرضه شده به شهروندان را تا آخرین نقطه یعنی ترازوی غرفه‌ها رصد کنیم. در آینده نیز ترازوهای بازارها به این شبکه متصل خواهد شد و مجموعا از تمام حجم محصولاتی که وارد و فروخته می‌شود به صورت برخط اطلاع خواهیم داشت.»

او توضیح داد «حدود ۱۲۰۰ دوربین در میادین و بازارها نصب شده است و تا پایان سال ۴۰۰ دوربین دیگر هم به آن افزوده می‌شود که رصد و پایش لحظه به لحظه از طریق آن‌ها انجام می‌شود. بخشی از این دوربین‌ها هم در میدان مرکزی نصب می‌شود که باعث خواهد شد احاطه کاملی به میزان ورود و خروج محصولات داشته باشیم.»

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: «با توجه به اینکه قیمت محصولات کشاورزی در میادین میوه‌وتره‌بار همیشه کمتر از مغازه‌های سطح شهر است، بیشتر درخواست‌های مردمی درباره کیفیت میوه و سبزی فروخته شده در این میادین است. از طرف دیگر حجم بسیار زیاد محصولات کشاورزی که در مراکز زیرنظر شهرداری تهران مصرف می‌شود نیازمند نظارت کامل است زیرا بر قیمت این کالاها در بازار تاثیر می‌گذارد.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار