موارد ضبط گواهینامه چیست؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه زنده شهر امن حضور یافت و در خصوص موارد ضبط گواهینامه، نمره منفی توضیح داد .

موارد ضبط گواهینامه چیست؟

به گزارش زنهار،  سرهنگ "علی اصغر شریفی"  در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص موارد ضبط گواهینامه ، نمره منفی  توضیح داد .

وی در پاسخ به این پرسش که در چه صورتی گواهینامه راننده ضبط می گردد گفت: اولین مورد کسب نمره منفی است .

این مقام پلیسی ادامه داد: رانندگی تحت تاثیر الکل  و مواد روان گردان هم جز مواردی است که 6 ماه گواهینامه راننده ضبط خواهد شد .

سرهنگ شریفی گفت: دستور مقام  قضائی  در خصوص ضبط گواهینامه زمانی خواهدبود که مثلا رانندگان پر خطری را که در واقع کلاس های آموزشی آمده اند و توجهی  نداشته اند به دادسرا معرفی کرده و دادگاه می تواند گواهینامه انها را ضبط کرده و به محرومیت های رانندگی  رای دهد که به نظر قاضی  محترم بستگی دارد 

وی در خصوص نمرات منفی هم گفت : رانندگان توجه داشته باشند که جدول نمرات منفی بیشتر به زندگی  وکار آنها مربوط می شود و اگر مرتکب  تخلف  شوند درست است که جریمه می شوند ولی در کنار آن یک سری نمرات منفی  هم وجود دارد که در سابقه راننده ثبت خواهد شد .

اعلام موارد ضبط گواهینامه توسط  رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ

سرهنگ شریفی بیان داشت: به عنوان مثال عبور از چراغ قرمز  و حرکت دنده عقب  در بزرگراهها حتما نمره منفی  خواهد داشت.

رئیس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران گفت: جدول نمرات منفی  به دو قسمت تقسیم می شود که برای قسمتی  برای  وسایل نقلیه شخصی و قسمت دیگر  برای  نقلیه عمومی و سنگین در نظر  گرفته شده است .

این مقام انتظامی افزود : برای مثال عبور از چراغ قرمز برای خودروهای  شخصی  5 نمره منفی  و برای راننده  اتوبوس 10 نمره منفی  در نظر  گرفته خواهد شد و یا مثلا در بحث  تجاوز از سرعت مقرره دو بحث  وجود دارد که اگر سرعت بیش از  50 کیلومتر در ساعت باشد در جایی که سرعت 100 کیلومتر باشد و راننده بیش از 150 کیلومتر بر ساعت رانندگی نماید نمره منفی  10 و 15 و اگر بین 30 تا 50 کیلومتر باشد یعنی  100 کیلومتر  وقرر را 120 کیلومتر  بر ساعت رانندگی نماید 5 و 10 نمره منفی دارد .

سرهنگ شریفی  بیان داشت : اگر راننده ای از زمانی  که نمره منفی  گرفت بمدت 6 ماه هیچ گونه تخلفی  نداشت و قبض  جریمه ای برای  وی صادر نشد و  پیامکی  برای وی ارسال نشد بعد از آن شش ماه البته به صورت پیوسته کلیه نمرات منفی  وی بلااثر  و پاک خواهد شد .

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار