آمارهای خیلی عجیب از دستفروش های تهران

معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به حضور ۵ دسته بساط گستر و سدمعبر در تهران، اطلاعات و آمار عجیبی از این افراد فاش کرد.

آمارهای خیلی عجیب از دستفروش های تهران

به گزارش زنهار، نصرالله پیچگاه معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین در رابطه با ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر، گفت: این مسئله از جمله موضوعاتی است که به همکاری مشترک نیروی انتظامی،‌وزارت صمت، اتاق اصناف و ... نیاز دارد.

او به بیان آمار و ارقامی در مورد اقدامات شهرداری برای رفع سدمعبر و دستفروشان پرداخت و گفت: در حال حاضر طرح‌های مربوط به ساماندهی را در ۵۶ محور در سطح ۱۸ منطقه طرح اجرا می‌کنیم. آمار نشان می‌دهد که ۲۵ هزار بساط در تیرماه در سطح شهر تهران شناسایی شده بود اما این آمار در هفته اول آبان با ۱۰ درصد کاهش به ۲۲ هزار و ۵۲۲ بساطی رسید.

معاون فنی و اجرایی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری به تقسیم‌بندی انواع بساط‌گستری پرداخت و گفت: بساط گستری اصناف مربوط به مغازه‌دارها، ۱۴ هزار و ۲۳۳ مورد را ثبت کرده‌ایم که ۶۳ درصد آمار بساط‌ها را شامل می‌شود، بساط گستری ثابت با شناسایی ۵ هزار و ۱۴۲ مورد مورد، دستفروشی با ۲۱۷ مورد، شبه متکدی با ۵۹۶ مورد شناسایی شده به ترتیب ۲۲.۵ درصد، یک درصد و ۲.۵ درصد از بساط‌گستری‌ها و سدمعبرهای شهر را تشکیل می‌دهند.

به گفته پیچگاه« ۲ هزار و ۳۷۱ مورد نیز مربوط به فعالیت‌های وانت‌ها و چرخی‌های شهر است که ۱۱ درصد آمار سدمعبر و بساط‌گستری را شامل می‌شوند. یکی از موضوعات گسترش بساط گستری مربوط به مسائل اقتصادی است و از سوی دیگر به دلیل بازار کار محدود در شهرستان‌ها بسیاری برای دستفروشی و بساط گستری به تهران می‌آیند به عنوان مثال اهالی کوهدشت در حوالی میدان ولیعصر دستفروشی می‌کنند و حتی ۸۰ درصد دستفروش‌های خیابان صابونیان در خیابان شوش مهاجران افغان هستند. نباید فراموش کرد که بسیاری از بساط‌گستران به دلیل آنکه از پرداخت هزینه اجاره، آب و برق معاف می‌شوند، به این کار روی می‌آورند.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار