وضعیت هواشناسی امروز

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: احتمال دارد تا پایان آبان چند میلی متر نسبت به میانگین، بارش‌ها کم باشد، اما فعلا هفته آینده شاهد بارش‌های پر باری خواهیم بود.

وضعیت هواشناسی امروز

به گزارش زنهار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان مهر ماه بارش‌های پاییزی که پیش بینی شده بود نرمال بوده است گفت: در آبان ماه بارش‌های نرمالی نداشتیم، اما پیش بینی می‌شود که هفته آینده هیچ نقطه‌ای از کشور بدون بارش نماند و هفته پربارش خواهیم داشت.

وی افزود: برخی از مواقع پیش بینی‌ها ممکن است همراه با خطا باشد، اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۲ تا ۳ میلی متر بارش‌ها نسبت به نرمال کمتر بوده است. اما طبق ارزیابی‌های صورت گرفته هفته پیش رو اغلب مناطق کشور شاهد بارش خواهند بود.

او می‌گوید: احتمال دارد تا پایان آبان چند میلی متر نسبت به میانگین، بارش‌ها کم باشد، اما فعلا هفته آینده شاهد بارش‌های پر باری خواهیم بود و برای ارزیابی دقیق‌تر باید نقشه‌های پیش بینی فصلی را در نظر بگیریم.

ضیائیان گفت: در ابتدای پاییز هم اعلام کرده بودیم که در پاییز بارش‌های نرمال و بیش از نرمال خواهیم داشت که تا به امروز هم بارش‌های تقریبا نرمالی داشته ایم، اما با این وجود باید تمامی مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند تا مشکلی از لحاظ تامین آب در سال آینده وجود نداشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار