رتبه بندی معلمان وارد فاز جدیدی شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فاز جدید رتبه‌بندی از پایان آبان آغاز می‌شود، گفت: مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها به بنده گفته‌اند، کلاس درس بدون معلم نداریم.

رتبه بندی معلمان وارد فاز جدیدی شد

به گزارش زنهار، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: در پایان آبان، فاز جدید رتبه‌بندی یعنی مرحله ارتقا آغاز می‌شود همچنین آیین‌نامه جدید با همراهی معلمان تدوین شده است که متناسب با ویژگی‌های شغل معلمی است با این حال مکلف هستیم اعتراضات متناسب با آیین نامه قبلی بررسی کنیم.تمام اعتراضات بررسی و برای آنهایی که وارد بود اصلاح احکام انجام شد.

وی درباره کلاس‌های درس بدون معلم گفت: گزارشی از کلاس‌های درس خالی از معلم در کل کشور نداریم، توجه داشته باشید که دانشگاه فرهنگیان در سال اول فعالیت، ۲۲ هزار نفر دانشجو جذب کرد اما در سال‌های بعد این اتفاق نیفتاد و بعد از ۴ سال ورودی آن به سه هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: در سال‌های گذشته بین دوگانه تأمین و تربیت معلم اختلاف نظر وجود داشت و این وضعیت باعث کمبود ۷۹ هزار معلم شد همچنین تا سال ۱۴۰۰ همواره استخدام کمتر از بازنشستگی بود همچنین از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ جمعیت دانش‌آموزان، سه میلیون نفر افزایش یافت همچنین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان آغاز و بسیاری از معلمان بازنشستگی خود را به مدت دو سال به تاخیر انداختند و در سال ۱۴۰ ۲ بازنشسته شدند، این موارد باعث شد، اول مهر با کلاس‌های درس بدون معلم مواجه شویم.

صحرایی ادامه داد: مهر امسال ۲۰۲ هزار معلم نیاز داشتیم که ۷۵ هزار نفر از طریق استخدام و دانشگاه فرهنگیان جذب شدند و مابقی با دعوت به کار معلمان بازنشسته و اضافه کار معلمان شاغل تکمیل شد با این حال امسال،میزان بازنشستگی معلمان از میزان پیش‌بینی فراتر رفت.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه فرهنگیان در طول سالیان گذشته توسعه می‌یافت می‌توانست سالانه ۴۰ هزار دانشجو معلم جذب کند.

کمبود شدید معلم در تهران

صحرایی با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم، گفت: امسال ۶۵۰۰ معلم جدید استخدام کردیم و در هیچ سالی این تعداد جذب معلم نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت آموزش و پرورش سامانه پیامکی و تلفنی برای آنکه والدین بتوانند کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند، در اختیار ندارد؟ گفت: حداقل الان حفظ نیستم، امسال ۵۰ هزار معلم جدید استخدام کردیم که در هیچ سالی اینگونه نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در داخل مدارس دولتی باید تنوع کم شود، گفت: باید سه دسته مدارس دولتی، غیردولتی و سمپاد داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رای دیوان عدالت اداری برای برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در پایه دهم عنوان کرد: در آیین نامه ذکر شده است که دانش آموزان متقاضی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد شرکت و در صورت قبولی تا پایان پایه دوازدهم به تحصیل خود ادامه می‌دهند اما رای دیوان عدالت اداری تاکید دارد که برای ورود به پایه دهم مجدد آزمون برگزار شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار