زمان پرداخت مطالبات مربوط به رتبه بندی معلمان اعلام شد

بسیاری از فرهنگیان بازنشسته در ارتباط با ما درخواست جدی برای پرداخت معوقات بازنشستگان بعد از مهر ۱۴۰۰ و همچنین رتبه بندی معلمان قبل از شهریور این سال را از صندوق بازنشستگی کشوری و آموزش و پرورش مطرح کرده اند.

زمان پرداخت مطالبات مربوط به رتبه بندی معلمان اعلام شد

به گزارش زنهار، وحیدی می‌گوید: سهم صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان فرهنگی ۶‌ماه دوم سال ١۴٠٠با تاخیر و اخیرا از سوی آموزش‌وپرورش پرداخت شده است

آنچه پس از اجرای طرح به چالش تبدیل شده و اعتراض برخی از معلمان بازنشسته را در پی داشته، به درازا کشیدن انتظار معلمان بازنشسته برای تعیین تکلیف این گروه از معلمان و مشخص‌شدن سهم آن‌ها از قانون رتبه‌بندی است./ایسنا

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این زمینه مطرح می‌شود، تعیین جامعه هدف و تبیین شرایط معلمان بازنشسته‌ای است که جزو مشمولان طرح رتبه‌بندی معلمان قرار می‌گیرند.

به‌گفته محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی، فوق‌العاده طرح رتبه‌بندی معلمان که برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته درنظر گرفته شده، از تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰ اعمال می‌شود و معلمان‌بازنشسته قبل از این تاریخ، مشمول این قانون نمی‌شوند.

وحیدی در پاسخ به اعتراضات معلمان بازنشسته به نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی می‌گوید: «در قانون به صراحت آمده که رتبه‌بندی از ٣١شهریور ١۴٠٠به بعد انجام می‌شود و معلمانی که پیش‌ازاین تاریخ بازنشسته شده‌اند، شامل طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند.»

پرداخت سهم بازنشستگان سال‌های ١۴٠١و ١۴٠٢به صندوق بازنشستگی در اواسط مهرماه، سبب شد معلمانی که سال ١۴٠٠دوره خدمت خود در آموزش‌وپرورش کشور را به‌پایان رسانده‌اند، تنها بازنشستگانی باشند که برخوردارشدن آن‌ها از مزایای طرح رتبه‌بندی با، اما و اگر همراه باشد.

زمان پرداخت مطالبات مربوط به رتبه بندی معلمان بازنشسته

فرهادی، معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: کسورات قانونی رتبه بندی بازنشستگان به حساب صندوق بازنشستگی واریز شده و فکر می کنم در آبان با معوقات به حساب بازنشستگان مشمول واریز شود.

حق التدریس معوقه معلمان پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه‌بندی معلمان شاغل پرداخت شده است.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر، از پرداخت حق‌التدریس معوقه معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه‌بندی معلمان شاغل پرداخت شده است، گفت: فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته هم آبان پرداخت خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: در رتبه‌بندی تقریبا هر آنچه از معلمان شاغل‌ شرایط داشتند، به آنها رتبه تعلق گرفت و در احکام‌شان هم اعمال کردیم.

وی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق‌العاده رتبه‌بندی‌ این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بالافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقاتشان را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار