هشدار هواشناسی درباره تشدید بارش‌ها در ۵ استان

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در پنج استان و فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی معابر در ۱۷ استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی درباره تشدید بارش‌ها در ۵ استان

به گزارش زنهار، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از  تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال برف از چهارشنبه تا جمعه (۳ تا ۵ آبان) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، پنجشنبه در هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و جمعه در هرمزگان، نیمه‌ جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از سفرهای غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح زرد دیگری از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال خیزش گرد و خاک، در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ و در ارتفاعات بارش برف از چهارشنبه تا جمعه (۳ تا ۵ آبان) خبر داد.

این شرایط جوی روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، شمال سمنان، پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و جمعه سیستان و بلوچستان، نیمه‌جنوبی کرمان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و تاخیر در پروازها دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این شرایط خودداری از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره را توصیه کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار