جریمه پارک کردن در پیاده رو چقدر است؟

این روزها پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های تهران به معضلی بزرگ برای رانندگان تبدیل شده است. تصور کنید در ساعات پر رفت و آمد روز باید برای انجام یک کار ضروری و در وقت خاصی به محل مورد نظرتان برسید..

جریمه پارک کردن در پیاده رو چقدر است؟

به گزارش زنهار، این روزها پیدا کردن جای پارک در خیابان‌های تهران به معضلی بزرگ برای رانندگان تبدیل شده است. تصور کنید در ساعات پر رفت و آمد روز باید برای انجام یک کار ضروری و در وقت خاصی به محل مورد نظرتان برسید.

بعد از پشت سر گذاشتن ترافیک طاقت‌فرسا به محل می‌رسید اما حالا با مشکل تازه‌ای روبه‌رو می‌شوید و آن هم پیدا کردن جای پارک برای خودروی‌تان است. در واقع این روزها اگر قرار است برای انجام کاری ضروری از خانه خارج شوید غیر از محاسبه زمان تلف شده در ترافیک باید زمان گشتن به دنبال جای پارک خودرو را نیز محاسبه کنید تا بتوانید به موقع به کارهای‌تان برسید اما در این میان رانندگانی هستند که بی‌توجه به برخی موارد از جمله جریمه شدن یا رعایت حقوق دیگران خودروی خود را یا مقابل پارکینگ خانه‌ها یا در پیاده‌رو رها می‌کنند و به دنبال کارشان می‌روند.

اما حالا با افزایش این متخلفان و ناقضان حقوق مردم، پلیس به دنبال تشدید طرح برخورد با آنها است. سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح جزئیات این طرح پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تخلفات ساکن و توقفات غیرمجاز یکی از معضلات ترافیکی شهر تهران است که نمونه بارز آن توقف در پیاده‌رو است، تخلفی که متأسفانه جزو تخلفات پرتکرار در معابر شهر تهران محسوب می‌شود. با توجه به اینکه اعمال قانون در برخی موارد بازدارندگی ندارد و در برخی از نقاط و معابر شهر این تخلف فراوانی زیادی دارد، پلیس راهور تهران بزرگ از هفته آینده درصدد اجرای طرحی به نام «طرح تشدید برخورد با تخلف توقف درپیاده‌رو» برآمد.

وی با بیان اینکه توقف و تخلف پارک در پیاده‌رو حقوق شهروندی را نقض می‌کند، گفت: در چنین شرایطی عابران پیاده، سالمندان و کودکان، دانش‌آموزان، جانبازان، معلولان و دیگر افراد در ترددهای خود به مشکل برمی‌خورند. برابر قوانین و مقررات توقف در پیاده‌رو ممنوع است و ۴۰ هزار تومان نیز جریمه برای آن درنظر گرفته شده است. حتی می‌توان براساس قانون این خودروها را با جرثقیل به پارکینگ منتقل کرد.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: در اجرای این طرح ۴۵ نقطه از سطح شهر تهران که دارای بیشترین تخلف بود، مورد شناسایی قرار گرفته است که در ابتدا با نصب بنر تذکرات لازم را به صاحبان مشاغل، صنوف و مردمی که خودروی خود را در آن محل پارک کنند، داده خواهد شد و اطلاع‌رسانی‌های خود را از طریق نصب بنر و رسانه‌ها انجام می‌دهیم. این افراد باید از جای مناسبی برای پارک خودروی خود استفاده کرده و از توقف در پیاده‌رو خودداری کنند.

اما مرحله دوم اجرای این طرح، اعمال قانون است و هنگام جریمه خودرو بروشور خاصی هم روی وسیله نقلیه الصاق و به این ترتیب به راننده ابلاغ می‌شود که این تخلف را دیگر مرتکب نشود. ضمن آنکه همان روز نیز پیامکی برای راننده ارسال و تذکر لازم به وی در خصوص عدم تکرار تخلف داده خواهد شد.

وی افزود: مرحله بعدی این است که با کسانی که این تخلف را تکرار کرده‌اند، برخورد قضایی شود و با تشکیل پرونده در مرجع قضایی و هماهنگی خوبی که صورت گرفته است، وسیله نقلیه با جرثقیل به پارکینگ منتقل شود و پلیس برای تکرار این تخلف این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار