بیماران ‌ام. اس واکسن آنفلوآنزا بزنند

رییس مرکز تحقیقات‌ام.اس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیماران ‌ام.اس بر اساس مصرف داروهای کاهش‌دهنده توان سیستم ایمنی بدن به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: توصیه می‌شود تمامی بیماران مبتلا به ‌ام.اس، حتما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

بیماران ‌ام. اس واکسن آنفلوآنزا بزنند

به گزارش زنهار، رییس مرکز تحقیقات‌ام.اس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیماران ‌ام.اس بر اساس مصرف داروهای کاهش‌دهنده توان سیستم ایمنی بدن به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: توصیه می‌شود تمامی بیماران مبتلا به ‌ام.اس، حتما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

محمد علی صحراییان افزود: افرادی که سابقه سرماخوردگی‌های مکرر در سال‌های گذشته دارند، به خصوص بیمارانی که از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، توصیه جدی می‌شود در فرصت پیش رو از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

این متخصص مغز و اعصاب، فلوشیپ فوق‌تخصص ‌ام.اس، گفت: برای همه بیماران مبتلا به ‌ام.اس که دارو مصرف می‌کنند یا استفاده نمی‌کنند توصیه این است که شهریور و مهر ماه واکسن آنفلوانزا تزریق کنند. عضو هیات‌مدیره انجمن بیماران ‌ام.اس ایران، افزود: استفاده از واکسن آنفلوانزا به‌خصوص در افرادی که سابقه سرماخوردگی‌های مکرر در سال‌های گذشته داشتند یا بیمارانی که از داروی تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، توصیه جدی می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص واکسن ایرانی نوترکیب آنفلوانزا، تصریح کرد: وقتی یک دارو یا واکسن مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گرفت، این یعنی قابلیت استفاده داشته و مجوز مصرف دارد. این فلوشیپ فوق تخصصی ‌ام.اس، با بیان این مطلب گفت: اگر یک بیمار مبتلا به ‌ام اس به بیماری ویروسی و آنفلوآنزا نیز مبتلا شد، مهم‌ترین نکته گرم نگهداشتن بدن و استفاده از نوشیدنی‌های گرم در طول بیماری است.

صحراییان در خصوص خبر جدید برای تازه‌های درمان و داروی مبتلایان به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام.اس) در پایان افزود: داروهای متعددی در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و این داروهای مهم و جدید قابلیت نفوذ مناسبی در سیستم عصبی دارند؛ امیدواریم کارآزمایی بالینی این دارو‌های جدید هر چه زودتر تمام شود و مجوز مصرف بگیرند تا شاهد نتایج خوبی برای درمان بیماران‌ام.اس باشیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار