ویژه دریافتی معلمان برای رتبه بندی چه زمانی واریز می‌شود؟

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش شرایط دریافت امتیاز ویژه در رتبه بندی معلمان را اعلام کرد.

ویژه دریافتی معلمان برای رتبه بندی چه زمانی واریز می‌شود؟

به گزارش زنهار، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش گفت: برای معلمانی که در روستاها یا در مناطق محروم مشغول به خدمت و آموزش دانش آموزان هستند امتیازاتی در نظر گرفته ایم و این قبیل امتیازات به سایر امتیازاتفرهنگیان افزوده می‌شود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش،اظهار کرد: رتبه‌ بندی معلمان طی روزهای اخیر آغاز شده است و همکاران معلم می‌توانند با مراجعه به سامانه با وارد کردن رقم سمت راست کد ملی خود در جدول‌های زمان‌بندی سایت آموزش و پرورش، برای تکمیل فرآیند رتبه بندی ثبت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانونی که مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران تصویب کرده است قرار شده است که با اجرای طرح رتبه بندی معلمان که بر اساس خوداظهاری فرهنگیان و در نهایت انجام ارزیابی، و تعیین شایستگی‌های عمومی و شایستگی‌های تخصصی و تجربه امتیازی را دریافت می کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امتیاز فوق در اختیار هیئت‌های ممیزی قرار گرفته و بر اساس آن کار رتبه بندی آن‌ها انجام می‌شود و رتبه معلمان از آموزشیار، معلم و در نهایت تا استاد معلم تعیین خواهد شد.

زارعی همچنین یادآور شد: هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان این است که شأن و منزلت این قشر افزایش پیدا کند و در ادامه یکی از اهداف هم افزایش حقوق معلمان است که متناسب با وضعیت هر معلم اتفاق می‌افتد محاسبه شده و برای همه معلم‌ها یکسان نیست و عدد خاصی نیست که بتوانم بگویم.

وی اضافه کرد: برای معلمانی که در روستاها یا در مناطق محروم مشغول به خدمت و آموزش دانش آموزان هستند امتیازاتی در نظر گرفته ایم و این قبیل امتیازات به سایر امتیازات معلمان افزوده می‌شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش تصریح کرد: رتبه بندی معلمان شامل همه همکاران می‌شود و هر معلمی در یکی از رتبه‌های مشخص شده قرار می‌گیرد.

زارعی تاکید کرد: بر اساس قانونی رتبه بندی معلمان و همچنین با همکاری دولت مشکلی در تامین بودجه مورد نیاز برای رتبه بندی معلمان وجود ندارد و ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار