این منطقه از تهران سرزمین تفریح و شادی است

هر منطقه‌ای از تهران برای چیز به‌خصوصی معروف شده و اسم و رسم پیدا کرده؛ یکی به خاطر شمیران و دربند و توچال، یکی برای بقایای تهران قدیم، دیگری به واسطه بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) و ...

این منطقه از تهران سرزمین تفریح و شادی است

به گزارش زنهار، منطقه ۵ تهران را هم شهربازی‌های بزرگ و تفریحاتش، برای بچه‌ها و خانواده‌ها به یادماندنی کرده و باید آن را منطقه هیجان و تفریح نامید. از مجموعه ارم و سرزمین عجایب گرفته تا شهر ستاره‌ها و سینما ۵ بعدی در این مناطق قرار گرفته‌اند و البته فقط اینها نیست؛ باغ‌های ییلاقی کن و بوستان‌های بزرگی مثل کوهسار هم در همین منطقه قرار گرفته و دامنه‌های مناسب البرز امکان ورزشی پرهیجان مثل پاراگلایدر را در این منطقه فراهم کرده.

اما به این همه امکانات پرهیجان، بزرگ‌ترین مراکز خرید پایتخت را هم باید اضافه کرد. چند سالی است که این فروشگاه‌ها در این منطقه سربرآورده‌اند و تهرانی‌ها را برای خریدهای بزرگ راهی بزرگراه‌های غرب تهران می‌کنند.   البته یادتان باشد، در بعضی از این مراکز تفریحی، می‌توانید خریدتان را هم انجام دهید چرا که خرید و هیجان در کنار هم قرارگرفته است.

سرزمین تفریح

پارک ارم: مجموعه ارم از معدود شهربازی‌های قدیمی تهران است که سال‌هاست سرپا مانده، یعنی از اوایل دهه ۵۰ تا امروز. تفریحات متنوعی در این مجموعه ۷۵ هکتاری پیش‌بینی شده. در دو شهربازی بزرگ آن انواع بازی‌های مهیج را می‌توان تجربه کرد و دریاچه‌ بزرگی هم برای قایقرانی دارد. باغ‌وحش ارم که بزرگ‌ترین باغ وحش تهران است و حدود ۸۰ گونه جانوری را در خود جا داده، در همین مجموعه قرار گرفته. مجموعه تفریحی ارم، یک استخر روباز مخصوص خانم‌ها هم دارد که کنار شهربازی شماره یک قرار دارد و البته فقط تابستان‌ها فعال است.

این منطقه از تهران سرزمین تفریح و شادی است

بوستان کوهسار: بوستان جنگلی و بزرگ کوهسار در شمال شهران و کن قرار دارد و جان می‌دهد برای یک روز تعطیل آخر هفته. برای رسیدن به آنجا باید وارد بزرگراه آبشناسان شوید. در این بوستان علاوه بر آنکه از چشم‌اندازهای زیبا می‌توانید لذت ببرید، می‌توانید انواع ورزش‌های هوایی مثل پاراگلایدر و کایت را هم تجربه کنید، البته اگر در این رشته حرفه‌ای هستید.  

بوستان میعاد: منطقه ۵ تهران هم منطقه سرسبزی است، غیر از بوستان جوانمردان و آبشار کوهسار که با منطقه ۲۲ مشترک است، بوستان‌های بزرگ و کوچک زیاد دارد. بوستان میعاد بزرگ‌ترین بوستان این منطقه است و علاوه بر دار و درخت و زمین‌های بازی و محوطه‌های ورزشی یک امکان منحصر به فرد دارد؛ ۲ سال است که در این بوستان یک سینمای ۵ بعدی افتتاح شده و با خرید بلیت این سینما می‌توانید لحظاتی پرهیجان را تجربه کنید.

مجتمع سینمایی پردیس زندگی: این مرکز تجاری ـ سینمایی، ۵ سالن سینمایی و مرکز خرید پروپیمانی دارد. می‌توانید در این پردیس، فیلم ببینید، خرید کنید و از غذاخوری‌ها و کافه‌هایش هم لذت ببرید. برای رسیدن به این مجتمع تفریحی باید تا خیابان آیت‌الله کاشانی بروید و وارد خیابان اباذر شوید.  

سرزمین عجایب: در تقاطع بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی و همت، در بالاترین طبقه مرکز تجاری تیراژه، یک شهربازی هست که محبوب بچه‌هاست و در آن از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا ماشین‌سواری و سینما ۴ بعدی هم وجود دارد. برای ورود به مجموعه، باید کارت ورودی تهیه کنید و پس از آن هربار می توانید وارد مجموعه شوید وهمان کارت را  شارژ کنید. این مجموعه غذاخوری و کافه هم دارد.  

شهربازی شهر ستاره‌ها: یکی از دیگر شهربازی‌های سرپوشیده این منطقه، شهربازی شهرستاره‌هاست که انواع بازی‌ها در آن وجود دارد. برای رسیدن  به این شهربازی باید تا بلوار فردوس غرب، انتهای بلوار الهام بروید.

این منطقه از تهران سرزمین تفریح و شادی است

سایت پروازی شهران: اگر از علاقه‌مندان پرواز و آسمان‌گردی هستید یا دوست دارید کایت و گلایدرسوارها را ببینید، سایت پروازی شهران را از دست ندهید. این سایت در انتهای منطقه شهران قرار گرفته و برای رسیدن به آنجا باید وارد بزرگراه آبشناسان شوید و به سمت مجتمع مسکونی شرکت نفت راه‌تان را کج کنید. این سایت پروازی امکاناتی ندارد، اما اگر می‌خواهید سراغ مربی‌های حرفه‌ای و رسمی در این سایت بروید، با انجمن ورزش‌های هوایی با شماره تلفن: ۴۴۷۳۹۰۷۵ تماس بگیرید یا به نشانی iriaa.ir سری بزنید.

مراکز خرید بزرگی در منطقه ۵ وجود دارد. مجتمع‌های تجاری «بوستان» در میدان پونک، «نگین‌رضا» در تقاطع اشرفی اصفهانی و بلوار مرزداران، «سمرقند» در جنت‌آباد، نبش تقاطع کبیرزاده، «شهروند بوستان» در پونک، فروشگاه «رفاه» در خیابان کوهسار و مجتمع فروشگاهی «هایپراستار» در بزرگراه شهید ستاری و بلوار فردوس غربی از مهم‌ترین این مراکز خرید هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار