چطور عوامل کاهش سرعت اینترنت را از سر راه برداریم؟

اگر سرعت روتر وای‌فای شما پایین است، ممکن است گرفتار «زالوهای پهنای باند» شده باشید.

چطور عوامل کاهش سرعت اینترنت را از سر راه برداریم؟

به گزارش زنهار، ممکن است کاهش سرعت اینترنت وای‌فای شما به دلیل وجود «زالوهای پهنای باند» باشد. این اصطلاح به درستی توضیح می‌دهد که چگونه سرعت وای‌فای شما توسط بسیاری از دستگاه‌های غیر ضروری کاهش می‌یابد.

کارشناسان «All Connect» از این اصطلاح برای توصیف چگونگی بهبود سرعت اینترنت استفاده می‌کنند. در یک پست مفید در وب سایت «All Connect» آمده است: امنیت خود را به روز کنید تا زالوهای پهنای باند را از اینترنت خود جدا کنید. 

البته توجه داشته باشید که ممکن است ابزارهایی که سرعت وای‌فای شما را کاهش می‌دهند، متعلق به خودتان نباشد. افراد غریبه ممکن است وارد شبکه شما شوند و از آن سوء‌استفاده کنند. شما  می‌توانید با به‌روزرسانی‌های منظم از فعالیت هکرها روی شبکه وای‌فای خود جلوگیری کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید رمز عبور قوی دارید و مرتبا آن را تغییر دهید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که روتر شما دارای بالاترین سطح امنیت است. روترها معمولا چندین گزینه رمزگذاری دارند اما تنظیمات «WPA۲» یا بالاتر توصیه می‌شود. بهتر است از قوی‌ترین رمزگذاری موجود که با دستگاه‌های موجود در شبکه خانگی شما سازگار است استفاده کنید.

اولین انتخاب شما برای امنیت شبکه باید رمزگذاری «WPA۲» باشد. اگر یک یا چند دستگاه شما با «WPA۲» سازگار نیست، رمزگذاری «WPA» باید انتخاب بعدی شما باشد. اگر دستگاه‌های شبکه شما با رمزگذاری «WPA۲» و «WPA» ناسازگار هستند، باید از رمزگذاری «WEP» استفاده کنید.

«WPA» مخفف «Wi-Fi Protected Access» است و اگر گزینه امنیت «WPA۳» در تنظیمات می‌بینید، ارزش انتخاب دارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار