از هر ۶ مرد یک نفر مورد تعرض قرار گرفته است

تسنیم نوشت: روزنامه یواس‌ای‌ تودی در گزارشی روز دوشنبه تصریح کرده از هر 6 مرد آمریکایی یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

از هر ۶ مرد یک نفر مورد تعرض قرار گرفته است

به گزارش زنهار، روزنامه آمریکایی این گزارش را با شرح زندگی فرد ورزشکاری به نام «جان مایکل لاندر» آغاز می‌کند که سال‌ها قبل‌تر توسط دکتر «ریچارد استراوس» که جزو بهترین پزشکان ورزشی بوده مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

طبق روایت این روزنامه تحقیقاتی که در سال 2018 انجام شد نشان می‌دهد که دکتر استراوس شماری از دانشجویان و ورزشکاران در کالج را مورد آزار جنسی قرار داده است.

حدود سال 1979، زمانی که لاندر 14 یا 15 سال سن داشت استراوس پزشک اصلی او بود. لاندر گفته که استراوس در دفتر کارش او را مورد آزار جنسی قرار داده و چندین بار هم او را به خانه‌اش دعوت کرده و هدف حمله جنسی قرار داده است.

با آنکه لاندر در آن زمان یک ورزشکار قوی و کاریزماتیک در سطح دنیا بوده گفته که هر بار مورد آزار جنسی قرار گرفته واکنشش «میخکوب شدن» (از واکنش‌های معمول بدن انسان در مواجهه با ترومای روانی) بوده است.

او گفت: «بدن قفل می‌شود و آدم نمی‌تواند حرکت کند. احساسم این بود که داشتم خروج از بدن را تجربه می‌کنم. بدنم داشت از خودش جدا می‌شد و طوری بود که انگار داشتم خودم را از بالا همه اتفاقات را تماشا می‌کردم.»

تحقیقات شرکت «پرکینز کوی» که یک شرکت حقوقی مستقر در شهر «سیاتل» است می‌گوید استراوس دست‌کم 177 دانشجو و ورزشکار را مورد تجاوز جنسی قرار داده و سال 2005 به دلیل خودکشی جانش را از دست داد. این تحقیق علاوه بر این نشان می‌دهد که استراوس احتمالاً شماری از دانش‌آموزان سنین دبیرستان را هم مورد تجاوز قرار داده است.

یواس‌ای‌تودی نوشته تحقیقات سازمان غیرانتفاعی 1in6 که در زمینه حمایت از قربانیان تجاوز جنسی فعالیت می‌کند نشان می‌دهد از میان هر 6 مرد آمریکایی یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

روزنامه آمریکایی نوشته پزشکانی مانند استراوس که مراجعان و بیمارانشان را مورد تجاوز قرار می‌دهند «داده پرت» محسوب نمی‌شوند. تحقیقاتی که یو‌اس‌ای‌تودی فوریه سال جاری انجام داده مشخص کرده بین سال‌های 1980 تا 2022 «هیئت پزشکی ایالت اوهایو» با دست‌کم 256 پزشک در این ایالت به دلیل رفتارهای نامناسب جنسی برخورد انضباطی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار