هشدار وقوع سیل در ۹ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در ۹ استان نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی هشدار داد.

هشدار وقوع سیل در ۹ استان

به گزارش زنهار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه استمرار رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت دوشنبه (۱۶ مردادماه) در هرمزگان، جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس، نیمه شمالی سمنان، ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران و البرز و سه‌شنبه (۱۷ مردادماه) در تهران، البرز، دامنه و ارتفاعات مازندران، غرب اصفهان، نیمه شرقی قزوین، ارتفاعات سمنان، جنوب شرق فارس، دامنه و ارتفاعات شمال و شرق و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار