ساماندهی زنان معتاد و متجاهر

همه زنان معتاد منع پذیرشی این مرکز، پرونده قضایی، پزشکی و روان شناسی دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از 9 گام الگوی آموزشی،

ساماندهی زنان معتاد و متجاهر

به گزارش زنهار؛ یکی از اقداماتی که در دوره ششم مدیریت شهری رقم خورد، افتتاح مراکز یاورشهر برای نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر بود. یاورشهر 8 که مخصوص بانوان منع پذیرشی است، مسئولیت نگهداری بیماران اعصاب وروان، افراد دارای زخم باز، بی خانمان و مصرف کنندگان مواد مخدر، بیماران هپاتیتی وایدزی و ... را عهده دار شده است.

مسئولیتی سخت و دشوار که به گفته احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی برای مددکاران و پرستاران رسیدگی به این قشر آسیب دیده را با چالش هایی همراه کرده و نیازمند صبوری و سعه صدر بالای پرسنل این مراکز است.

مرکز یاورشهر 8 که به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است و ظرفیت پذیرش 150 نفر را دارد، به طور مستمر از بدو ورود تا اشتغال کامل به زنان معتاد منع پذیرشی خدمات ارائه می دهد.

در همین راستا مریم رجبی در جریان بازدید حضوری از وضعیت این مرکز در گفت وگو با خبرگزاری فارس در خصوص نحوه جمع آوری افراد مستقر در یاورشهر 8 (ویژه بانوان) گفت: افرادی که شرایط جسمانی مناسبی ندارند، گم شده اند و حافظه مناسبی ندارند. بیماران دارای زخم باز، متکدیان و معتادان از طریق پیامک های مردمی، گشت های 137 شهرداری جمع آوری و پس از مصاحبه به این مکان منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه افراد پس از ورود به مرکز مجدد مصاحبه می شوند و از آن ها کیت مواد مخدر، بارداری، ایدز و … گرفته می شود، عنوان کرد: اگر افراد خانواده داشته باشند به آن ها اطلاع داده می شود و در غیر این صورت در مرکز تا تعیین تکلیف شدن و بهبودی مستقر می شوند.

مدیر کشیک یاور شهر 8 افزود: تمامی افرادی که در این مرکز هستند پرونده قضایی، پزشکی و روان شناسی دارند و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از 9 گام الگوی آموزشی، تربیتی و درمانی عبور کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار