واریزی جدید 4 تا 8 میلیونی به حساب مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تاکنون برای۱۱۴‌ خانوار تحت پوشش در سطح استان، سیستم تولید انرژی خورشیدی نصب شده است که از این طریق حدود ۴ تا ۸ میلیون تومان درآمد نصیب آن ها می شود.

واریزی جدید 4 تا 8 میلیونی به حساب مددجویان کمیته امداد

به گزارش زنهار، در آستانه فرارسیدن «روز خبرنگار» ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان، با مدیر و خبرنگاران این رسانه دیدار کرد.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون در اکثر سرفصل هایی که اجرا کرده ایم شاهد رشد دو برابری بودیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به رشد ۹۱ درصدی در طرح اطعام علوی ۱۴۰۲، گفت: در جمع آوری فطریه سال جاری دو هفته بعد از عید فطر معادل کل سال گذشته جمع آوری داشتیم که نشان دهنده اعتقادات مذهبی و نیک اندیشی مردم این استان است.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد زیرمجموعه بیت رهبری است بنابراین با اجازه رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اقدام به جمع آوری زکات و سایر وجوهات شرعی مردمی می کنیم. بر این اساس در  ۴ ماه نخست سال جاری ۱۱۵ میلیارد تومان در بخش مشارکت های مردمی درآمد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد رشد داشته است و آمارهای مذکور نشان می دهد که درآمدهای مردمی ما در حال رشد است.

وی با اشاره به رشد ۲۷ درصدی جذب حامیان ایتام بیان کرد: ۷ هزار و ۷۷۰ نفر از ایتام و محسنین که در کمیته امداد پرونده دارند توسط حدود ۳۴ هزار حامی حمایت می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: هدفگذاری ما در سال جاری برای بخش ایتام بازدید میدانی از وضعیت ۱۰ درصد از مددجویان تحت پوشش بود تا بتوانیم از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته و برای حل آن ها اقدام کنیم.

ظاهری افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار و ۸۸۰ خانواده تحت پوشش داریم که موفق شدیم با همراهی خیرین از حدود ۳ هزار خانواده تحت پوشش بازدید کنیم.

وی تصریح کرد: ۴ میلیارد تومان در قالب این بازدیدها به خانواده های تحت پوشش کمک مالی شد که امیدآفرین است زیرا نشان می دهد خیرین پای کار کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: هدف ما این است که افراد بیشتری را به جمع خیرین و نیکوکاران اضافه کنیم البته رویکرد اصلی ما برای خانواده های تحت پوشش، توانمندسازی آنان است بنابراین اشتغال و مسکن آنان در اولویت قرار دارد.

ظاهری با اشاره به اینکه استان قزوین در بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان رتبه خوبی را کسب کرده است، عنوان کرد: ۷ هزار و پنج فرصت شغلی برای نیازمندان استان ایجاد شده است که این مشاغل صرفا برای افراد تحت پوشش نیست بلکه برای افراد نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال، آموزش حایز اهمیت است و بر این اساس از طریق تفاهم نامه هایی که داریم از دستگاه های اجرایی دیگر مانند فنی و حرفه ای برای اشتغال زایی مددجویان کمک می گیریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در بحث درون سازمانی نیز راهبران شغلی را داریم که به خانواده های تحت پوشش کمک می کنند تا در اشتغال ایجاد شده دچار ضرر نشوند.

ظاهری افزود: به منظور توانمندسازی مددجویان، طرح کاریابی را دنبال می کنیم تا بتوانیم از طریق برقراری ارتباط با کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی مددجویان جویای کار را در این واحدها مشغول با کار کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تولید انرژی خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: از طریق ورود به مباحث دانش بنیان در حال اجرای طرح تولید انرژی خورشیدی با همکاری مددجویان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بر این اساس تاکنون برای۱۱۴‌ خانوار تحت پوشش، سیستم تولید انرژی خورشیدی نصب شده است که از این طریق حدود ۴ تا ۸ میلیون تومان درآمد دارند.

ظاهری با اشاره با پیشرو بودن استان های قزوین، اصفهان و کرمان در اجرای طرح تولید انرژی خورشیدی یادآور شد: برای ادامه اجرای طرح حدود ۳۰۰ خانواده تحت پوشش دیگر را در اداره برق ثبت نام کرده ایم که مراحل مختلف اجرای طرح برای آنان در حال انجام است.

منبع: فارس
    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار