وزش باد و رگبار باران در کشور

سازمان هواشناسی برای برخی از نقاط کشور تداوم افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد را پیش بینی کرد.

وزش باد و رگبار باران در کشور

به گزارش زنهار، امروز دوشنبه در بخش هایی از آذربایجان شرقی اردبیل، سمنان، تهران، البرز،قزوین، زنجان ،مازندران مناطقی از مرکز کشور در استانهای قم، مرکزی و اصفهان افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی میشود.

سه شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استانهای همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

بیشینه بارش طی دو روز آینده برای ارتفاعات و دامنه های البرز در استانهای سمنان، تهران و مازندران انتظار می‌رود. چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه در بخش هایی از غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در دامنه ها و ارتفاعات واقع در هرمزگان جنوب سیستان و بلوچستان جنوب کرمان جنوب و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شبه رشد ابرهای همرفتی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق شمال شرق شرق بخشهایی از مرکز و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

این شرایط طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در شرق کشور تشدید شده و رخداد توفان گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این ناحیه انتظار می رود.

همچنین طی سه روز آینده در بعضی ساعات سرعت وزش باد در جنوب غرب و نوار مرزی غرب کشور افزایش می یابد که خیزش گردوخاک در برخی از این مناطق دور از انتظار نیست.

امروز و فردا تنگه هرمز شمال و مرکز خلیج فارس و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار