کشف این موجودات عجیب ۴۶ هزار ساله از زیر یخ ها/ عکس

دانشمندان بعد از ۵ سال پژوهش تایید کردند که کرم‌های بیدار شده در یخ‌ های منطقه سیبری، موجوداتی باستانی‌ هستند که به زندگی بازگشته‌اند. دانشمندان معتقدند کرم‌های بیدار شده متعلق به دوران ماموت‌ها هستند.

کشف این موجودات عجیب ۴۶ هزار ساله از زیر یخ ها/ عکس

به گزارش زنهار به نقل از خبرآنلاین: دانشمندان بعد از ۵ سال پژوهش تایید کردند که کرم‌های بیدار شده در یخ‌ های منطقه سیبری، موجوداتی باستانی‌ هستند که به زندگی بازگشته‌اند. دانشمندان معتقدند کرم‌های بیدار شده متعلق به دوران ماموت‌ها هستند.

5889515

 پروفسور «تیموراس کورزچالیا»، در مجله پلاس ژنتیک نوشته است: «این کرم کوچک اکنون می‌تواند در ردیف رکوردهای جهانی گینس ثبت شود. »

بر اساس پژوهش منتشر شده، این کرم‌ها، که ۵ سال پیش پیدا شدند، در رده گونه‌ای منقرض شده به نام Panagrolaimus kolymaensis، شناخته می‌شوند که توانایی ماندن در حالت خواب بلند مدت را دارند و با ایجاد شرایط محیطی مناسب، بیدار می‌شوند.

بر اساس قدمت رادیوکربنی گیاهان درون گودال یخی که کرم‌ها در آن کشف شدند، قدمت این موجودات به حدود ۴۶ هزار سال پیش باز می‌گردد.

گروه کوچکی از کرم‌های بیدار شده که پس از تامین آب و غذا احیا شدند، کمتر از یک ماه زنده ماندند، اما بیش از ۱۰۰ نسل از کرم‌های جدید را به وجود آوردند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار