در این محله به جای دستفروشی، مشروبات الکلی میفروختند !

میدان تجریش یکی از پاتوق‌های معروف و قدیمی دستفروشان شهر تهران است؛ محدوده‌ای که به‌واسطه وجود مکان مذهبی مهم و پررفت‌وآمدی چون امامزاده صالح(ع) و همچنین مراکز تفریحی و تجاری نظیر بازار تجریش، دربند، درکه، کاخ سعدآباد و... از معابر و میدان‌های همیشه شلوغ پایتخت محسوب می‌شود.

در این محله به جای دستفروشی، مشروبات الکلی  میفروختند !

به گزارش زنهار به نقل از همشهری: میدان تجریش یکی از پاتوق‌های معروف و قدیمی دستفروشان شهر تهران است؛ محدوده‌ای که به‌واسطه وجود مکان مذهبی مهم و پررفت‌وآمدی چون امامزاده صالح(ع) و همچنین مراکز تفریحی و تجاری نظیر بازار تجریش، دربند، درکه، کاخ سعدآباد و... از معابر و میدان‌های همیشه شلوغ پایتخت محسوب می‌شود.

سال‌هاست که حضور پرشمار دستفروشان هم به یکی از جاذبه‌های این میدان قدیمی تبدیل شده؛ جاذبه‌ای که در کنارش مشکلات و چالش‌های بسیار جدی از ترافیک و سد معبر گرفته تا بروز و ظهور انواع آسیب‌های اجتماعی را نیز به‌دنبال داشته است. با توجه به این موضوع، در راستای طرح ساماندهی دستفروشان پایتخت، محدوده میدان تجریش و به‌ویژه خیابان شهرداری که یکی از آلوده‌ترین نقطه‌های منطقه یک و شهر تهران از این حیث به شمار می‌رود، طی یک هفته اخیر با همکاری شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های ذیربط پاکسازی شد.

معروف بود که در این راسته دستفروشی هرچیزی که دنبالش باشید، از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد یافت می‌شود؛ حتی چیزهایی که فروش و عرضه‌شان غیرقانونی و ممنوع است! درواقع غیر از بحث سد معبر و همچنین مشکلات بهداشتی که بعضا در مواد خوراکی‌ای که چرخی‌ها و دستفروشان عرضه می‌کردند وجود داشت، موضوع آسیب‌های اجتماعی هم مطرح بود. احسان صفایی، معاون خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک با تأیید این موضوع به روزنامه همشهری می‌گوید: «در کنار مشکلات مربوط به سد معبر و عرضه مواد خوراکی غیربهداشتی و فاسد، در این راسته با آسیب‌های اجتماعی هم مواجه بودیم و در بساط برخی از دستفروشان و چرخی‌ها موادمخدر و مشروبات الکلی و... فروخته می‌شد.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار