تردز؛ پیشتاز رکوردها

برنامه‌های جدید رسانه‌های اجتماعی اغلب آغاز سختی دارند. با این حال، تردز (Threads)، رقیب توییتر، شروع بسیار خوبی داشته و حتی یک رکورد نیز به ثبت رسانده است.

تردز؛ پیشتاز رکوردها

به گزارش زنهار به نقل از اکوایران، تردز (Threads)، سرویس پیام کوتاهی که به عنوان جایگزینی برای توییتر راه‌اندازی شد، همانطور که سرویس داده آنلاین Quiver Quantitative اعلام کرده، توانسته 100 میلیون کاربر را تنها در پنج روز جذب کند.

طبق آنچه در گزارش اشپیگل آمده، تردز از پنجشنبه شب در اپ‌استورهای اپل و اندروید در 100 کشور در دسترس قرار گرفته، اما هنوز در آلمان و سایر کشورهای اروپایی وجود ندارد. دلیل این امر ظاهراً مسائل نظارتی است.

باید دید رشد تردز تا چه حد پایدار است و چه تعداد از کاربران می‌خواستند این اپلیکیشن را برای مدت کوتاهی امتحان کنند.

بر اساس برآوردها، تعداد کاربران فعال توییتر در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر است. از زمانی که این سرویس توسط ایلان ماسک تصاحب شد و بسیاری از نیروی کار آن اخراج شدند، این سرویس متن کوتاه که در سال 2006 شروع به کار کرده بود، دچار آشفتگی شده و برخی از تبلیغ‌کنندگان را ترسانده است. شرکت تحت هدایت ایلان ماسک در حال حاضر متا را به شکایت در مورد اپلیکیشن جدیدش یعنی Threads تهدید کرده و شرکت آمریکایی را به سرقت «اسرار تجاری و سایر دارایی‌های معنوی» با استخدام کارمندان سابق توییتر متهم می‌کند. متا این اتهام را رد کرده است.

تردز متعلق به شرکت مادرِ فیسبوک، یعنی متا است و رسماً شاخه‌ای از اینستاگرام تابعه متا است. این کار رشد برنامه را آسان‌تر می‌کند، زیرا هر کسی که قبلاً یک حساب اینستاگرام دارد می‌تواند مستقیماً با داده‌های دسترسی مناسب وارد Threads شود و مخاطبین خود را انتقال دهد. اینستاگرام بیش از دو میلیارد کاربر دارد.

این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی دو ماه طول کشید تا به 100 میلیون کاربر در سراسر جهان برسد. برای مقایسه بهتر، 9 ماه طول کشید تا اپلیکیشن ویدیویی TikTok به 100 میلیون برسد و خود اینستاگرام نیز از راه‌اندازی آن در سال 2010 دو سال و نیم طول کشید تا به این تعداد کاربر برسد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار