خبر فوری، کام معلمان با این واریزی شیرین می شود!

حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی سال‌های گذشته تسویه شده است و برای حق‌الزحمه خرداد امسال تلاش بر این است تا پایان تابستان پرداخت شود.

خبر فوری، کام معلمان با این واریزی شیرین می شود!

به گزارش زنهار: رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امسال به دلیل تصحیح الکترونیک و سختی کار، حق‌الزحمه تصحیح برگه‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت که تلاش می‌شود تا پایان تابستان پرداخت شود.

«فرخ طبری» رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش 25 درصدی حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی اظهار کرد: امسال پس از بررسی‌های لازم به به دلیل تصحیح الکترونیک برگه‌های امتحانات نهایی و افزایش سختی کار، مقرر شد تا حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی 25 درصد افزایش یابد.

وی افزود: حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی سال‌های گذشته تسویه شده است و برای حق‌الزحمه خرداد امسال تلاش بر این است تا پایان تابستان پرداخت شود.

طبری درباره اعلام نتایج امتحانات نهایی و ارسال نتایج به سازمان سنجش بیان کرد: نتایج امتحانات نهایی به زودی اعلام می‌شود اما نمی‌توانیم تاریخ مشخصی را اعلام کنیم و پس از آن تا زمانی که بتوان نمرات را در نتایج کنکور اعمال کرد، نمرات را به سازمان سنجش ارسال خواهیم کرد.

ئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: ارسال نمرات امتحانات نهایی به صورت خام یا تراز شده به سازمان سنجش فعلاً مشخص نیست و در حال بررسی است.

همچنین به گفته «محسن زارعی» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، 90 درصد برگه‌های امتحانات نهایی تصحیح شده است و در روش تصحیح الکترونیکی، برگه‌ها بدون مشخصات دانش‌آموزان توسط دو مصحّح و به صورت کاملاً مستقل تصحیح می‌شوند. پس از ثبت نمرات توسط مصحّحان اول و دوم اگر اختلاف نتیجه کمتر از یک نمره باشد، سامانه به صورت خودکار میانگین نمرات اعلام شده توسط مصحح اول و دوم را با گرد کردن به نفع شرکت‌کننده (رو به بالا) به عنوان نمره نهایی ثبت می‌کند و اگر این اختلاف بیش از یک نمره باشد، سؤالات مورد اختلاف نظر با نمایش نمرات ثبت شده توسط دو مصحح قبلی به مصحح سوم ارجاع می‌شود.

زارعی گفت: اگر این اختلاف بیش از سه نمره باشد برای بازبینی به گروه‌های آموزشی ارجاع داده می‌شود و در صورت تأیید، یکی از نمرات در سامانه ثبت می‌شود و در صورت عدم تأیید، نمره اعلام شده توسط سه مصحح قبلی حذف و برگه امتحان بار دیگر به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار