ایرانی‌ها برای سفر به روسیه دیگر نیاز به ویزا ندارند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری بیان کرد: برنامه مهمی را برای رونق گردشگری بین دو کشور در نظر گرفته‌ شده است. یکی از برنامه‌ها این است که از اول ژانویه پیش رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد.

ایرانی‌ها برای سفر به روسیه دیگر نیاز به ویزا ندارند!

به گزارش زنهار به نقل از اسکان نیوز: محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، هدف از برگزاری هفته فرهنگی ایران و روسیه را گسترش تعاملات، ارتباطات و آشنایی متقابل مردم دو کشور با تاریخ، هنر و توانمندی‌های متقابل بیان کرد و افزود: ارتباطات و تعاملات دو ملت ایران و روسیه چندقرنی است و اکنون که در یک گذر تاریخی قرار گرفته‌ایم باید ملت‌ها همسو با هم در این گذر حرکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: روسیه، هند، چین، ایران و دیگر کشورهایی که از آسیای مرکزی در این پیمان حضور دارند، باید مسیر اعتلای فرهنگی را هم همپای قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی شانگهای گسترش دهند.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری بیان کرد: ما به گردشگری به عنوان یک فرصت بزرگ نگاه می‌کنیم. البته از وضعیت فعلی رضایت نداریم. اما برنامه مهمی را برای رونق گردشگری بین دو کشور در نظر گرفته‌ شده است. یکی از برنامه‌ها این است که از اول ژانویه پیش رو ویزای گروهی برای گردشگران دو کشور حذف خواهد شد و گردشگران دو کشور بدون روادید می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه دوازدهم تیرماه ۱۴۰۲ با هدف توسعه مناسبات فرهنگی دوجانبه و شرکت در برنامه‌های «هفته فرهنگی ایران در روسیه» وارد مسکو شد و پس از سه روز حضور در پایتخت روسیه، برای شرکت در برنامه‌های این رویداد در شهر سن‌پترزبورگ روز پنجشنبه به این شهر مهم روسیه سفر کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار