پشت پرده اتفاقی که آبروی ایران را در کُل جهان برد

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و کامیپوتر «الکامپ» که صبح دیروز یک‌شنبه، ۴ تیر در تهران برگزار شده بود به‌علت قطع برق ناتمام ماند.

پشت پرده اتفاقی که آبروی ایران را در کُل جهان برد

به گزارش زنهار به نقل از توسعه ایرانی: مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و کامیپوتر «الکامپ» که صبح دیروز یک‌شنبه، ۴ تیر در تهران برگزار شده بود به‌علت قطع برق ناتمام ماند. در این مراسم شماری از مقام‌های دولت از جمله وزیر ارتباطات، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و همچنین «الکساندر شویتوف» معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه و اصحاب رسانه حضور داشتند.3636346

این نمایشگاه که پس‌از 4 سال وقفه با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی دوباره از سر گرفته شد، با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» تدارک دیده شد، اما در بخش‌های ابتدایی مراسم افتتاحیه، حین سخنرانی رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دوبار برق سالن رفت و بعد از اتمام اجباری سخنرانی «محمدصادق خیاطیان» قرار بود رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور سخنرانی کند که برای بار سوم برق قطع شد. در ادامه نیز زمانی‌ که مجری مراسم، وزیر ارتباطات را برای سخنرانی دعوت کرد، بار دیگر برق رفت!

پس از تکرار مکرر این اتفاق، مراسم افتتاحیه الکامپ 1402 عملاً به تعطیلی کشانده شد و آن طور که گزارش شده در نهایت وزیر ارتباطات بدون سخنرانی و سایر مهمانان سالن را ترک کردند! وزیر ارتباطات پس از ترک سالن کنفرانس به سمت سالن ۳۸ نمایشگاه رفته و پس از بازدید از چند غرفه در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

170445269

لازم به ذکر است که الکامپ ELECOMP) نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامیپوتر و تجارت الکترونیک است که هر سال در تهران برگزار می‌شود و معمولا در این نمایشگاه در کنار شرکت‌های داخلی برخی از شرکت‌های خارجی نیز حضور دارند. نمایشگاه که دیروز آغاز به کار کرد و تا هفتم تیرماه نیز ادامه دارد، بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی است که از این تعداد بیش از ۱۵۰ شرکت استارتاپ و دانش‌بنیان هستند.

قطع برق یک نقص فنی عادی بود!

البته شاید اینطور که رسانه‌ها خبرسازی کردند «خاموشی» نمایشگاه تکنولوژی در ایران که سرزمین‌ تناقض‌هاست؛ نکته عجیبی هم نباشد! همانگونه که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به‌عنوان متولی برگزاری نمایشگاه الکامپ، «قطع برق را یک نقص فنی عادی» اعلام کرد!  حال آنکه نوعی بی‌تدبیری از سوی مسئولین برگزاری این نمایشگاه، منجربه به بروز یک اتفاق و یک آبروریزی دیگر برای ایران شد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به‌عنوان متولی برگزاری نمایشگاه الکامپ، «قطع برق را یک نقص فنی عادی» اعلام کرد!

نکته دیگر اینکه برگزارکنندگان نمایشگاه با وجود اطلاع از حضور مهمانان، فضای مناسبی برای گفتگوی خبرنگاران با مسئولین در نظر نگرفته بودند و گفتگو در شرایطی سخت و با ازدحام خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران برگزار شد.

واکنش کاربران به این اتفاق چه بود؟ 

یکی از کاربران نوشت: نمایشگاه تکنولوژی ایران - الکامپ - با شعار «آینده‌ای بهتر برای اقتصاد دیجیتال»، به دلیل قطع برق در تاریکی افتتاح شد! هرچی به این خبر اضافه کنیم بهش لطمه زدیم :))

صادق هم نوشت: آخه مملکتی که اینترنت و برق نداره؛ الکامپ می خواد چی کار؟

کاربر دیگری متذکر شد: برق قطع، اینترنت قطع، آب قطع... بعد آینده بهتربرای اقتصاد دیجیتال؟.....زرشک

کاربر دیگری تصریح کرد: مردم تقریبا به هیچ پلتفرم اجتماعی جهانی دسترسی ندارند. معدود پلتفرم‌های قابل دسترس هم به دلیل تحریم‌ها‌، صد جور اما و اگر برای کاربر ایرانی دارند. در چنین وضعیتی برگزاری الکامپ، خودش یک ملودرام ابزورد به حساب می‌آید که قطع برق تیتراژ آن هم نیست :)

حسن هم تاکید کرد: واقعا! تو کشوری که یه دسترسی ساده به اینترنت نیست الکامپ برگزار کردنتون چیه؟ 

سهیل نوشت: الکامپ تو ایران مثل اینه نمایشگاه رونمایی از مرسدس بنز برگزار کنی اونوقت پراید نشون مردم بدی

مریم هم نوشت: یه رویداد صد درصد فناورانه بعد ۴ سال برگزار میشه و تصادفا مراسم افتتاحیه‌اش به دلیل قطع برق بهم می‌خوره! مگه داریم؟ مگه میشه؟؟؟

بابک هم با انتشار تصویر زیر و به شوخی نوشت: الکامپ برگزار کردن، وزیر ارتباطات رو دعوت کردن، برق سالن رفت وزیر هم رفت!

photo_2023-06-25_22-14-35

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار