افشای راز ترسناک بالا آمدن شکم این پیرزن

یک توده ۱۰ کیلوگرمی از شکم یک خانم ۶۱ ساله در ساری خارج شد.

افشای راز ترسناک بالا آمدن شکم این پیرزن

به گزارش زنهار به قل از منیبان، زینب نظری، فوق تخصص سرطان زنان و زایمان که این عمل جراحی را انجام داد گفت: این خانم ۶۱ ساله به علت بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود، اما مدت‌ها این علامت را داشت و به پزشک مراجعه نکرده بود.

 او افزود: با تصویربرداری و سونوگرافی مشخص شد یک توده بزرگ در تخمدان چپ این خانم وجود دارد که پس از عمل جراحی مشخص شد ۱۰ کیلوگرم وزن داشت.

 زینب نظری ادامه داد: این توده خوش خیم بود و علائم بدخیمی هم نداشت.

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه تشخیص دیررس در توده‌های تخمدان شایع است، گفت: علت این موضوع این است که بیشتر بانوان به خاطر بارداری‌ها حساسیت لازم را ندارند یا آن را به چاقی و افزایش وزن نسبت می‌دهند.

او افزود: گاهی این توده‌ها هیچ علائمی مانند خونریزی ندارند و متاسفانه زمانی تشخیص داده می‌شوند که به ابعاد بزرگ رسیده است.

زینب نظری با بیان اینکه تشخیص در توده‌های تخمدانی سخت است و اغلب در مرحله پیشرفته و دیر تشخیص داده می‌شود، افزود: ۷۵ درصد سرطان تخمدان در بانوان زمانی مشخص می‌شود که که در شکم بیمار پخش شده است

او از بانوان خواست به علائم بیماری دقت کنند و اگر اندازه شکم بزرگ شده آن را به چربی و چاق شدن نسبت ندهند بلکه بهترین راه مراجعه به سونوگرافی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار