۴ راهکار کلیدی برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

هوش مصنوعی می تواند در زمان و تلاش شما در فرآیند تولید محتوا صرفه جویی کند. اما، شما باید بدانید که چگونه از هوش مصنوعی به بهترین شکل استفاده کنید.

۴ راهکار کلیدی برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

به گزارش زنهار به نقل از اگر سازنده ای هستید که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا هستید، چندین راهکار وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در حالی که این شیوه‌ها می‌توانند بسته به زمینه خاص و نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید متفاوت باشند، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که می خوانید؛

۱_ ابزارها را درک کنید و اهداف روشنی داشته باشید

وقتی صحبت از استفاده از هر ابزار جدیدی به میان می آید، چه در مورد فناوری صحبت کنیم و چه در مورد زندگی روزمره خود، باید همیشه راهنمای دستورالعمل را بخوانیم (حداقل باید درک کلی از چگونگی آن داشته باشیم).

همین مفهوم در مورد ابزارهای هوش مصنوعی نیز صدق می کند.

اگر می خواهید بیشترین بهره را از استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا ببرید، باید بدانید که هوش مصنوعی چگونه کار می کند و ابزار هوش مصنوعی که استفاده می کنید چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.

این به شما این امکان را می دهد که به یک ابزار اعتماد کنید و اطمینان داشته باشید که نتیجه ای که به دست می آورید اخلاقی و مفید است و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

برای مثال، می‌توانیم به شما بگوییم که هوش مصنوعی Heights چگونه کار می‌کند: این ابزار برای سازندگان دوره های انلاین، طراحان و کارآفرینان به کار می آید و راهنمای بسیار خوبی برای ترسیم انواع دوره های آموزشی آنلاین است.

همچنین مهم است که هر زمان که با هوش مصنوعی محتوا تولید می کنید، هدف مشخصی داشته باشید.

 ۲_ یک دستور عالی برای هوش مصنوعی بسازید

تقریباً تمام ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید خروجی نیاز به ورودی متن دارند. به این امر، اعلان گفته می شود: این همان کاری است که قبل از دریافت نتیجه به هوش مصنوعی می گویید.

اعلان بسیار مهم است، زیرا می تواند بر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تأثیر زیادی بگذارد. مسئله این است که دانستن دقیق برای پرسیدن امری از هوش مصنوعی هنوز دشوار است.

اشتباهی که بسیاری از سازندگان مرتکب می شوند این است که با هوش مصنوعی به عنوان یک موتور جستجو رفتار می کنند.

این یک اشتباه وحشتناک نیست، زیرا بسیاری از ما سال ها برای استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل آموزش دیده ایم و بهترین راه را برای یافتن مرتبط ترین نتایج از طریق جستجوی گوگل می دانیم.

به عنوان مثال، هنگامی که شما در حال جستجوی چیزی در گوگل هستید، بهترین راه برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستید، نوشتن جملات کوتاه با استفاده از کلمات کلیدی خاص است.

اما برای هوش مصنوعی، در بسیاری از مواقع، باید برعکس رفتار کرد، به عبارت دیگر، اگر به ChatGPT فکر کنیم، هرچه جزئیات بیشتری در اعلان ارائه دهید - نتایج بهتری حاصل می شود.

 در اینجا چند نکته برای ایجاد یک دستور عالی برای هوش مصنوعی وجود دارد:

هدف مشخصی داشته باشید: بدانید که چرا محتوا را ایجاد می کنید و می خواهید با آن به چه چیزی برسید. هدف اصلی شما چیست؟

دستورالعمل های واضح ارائه کنید: دستورالعمل های واضح و مشخصی را به ابزار هوش مصنوعی ارائه دهید. کار را با جزئیات شرح دهید و تا حد امکان اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

سؤالات باز بپرسید: این به ابزار هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های دقیق را ارائه دهد. از سوالاتی که می توان با یک بله یا خیر ساده به آنها پاسخ داد اجتناب کنید.

زمینه مورد نیاز را فراهم کنید: برای هوش مصنوعی توضیح دهید که به چه چیزی و چرا می‌خواهید برسید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید هوش مصنوعی یک نسخه فروش برای شما بنویسد، می توانید به آن بگویید که به عنوان یک "کپی رایتر متخصص در امر فروش" عمل کند

۳_ از محتوای تولید شده با هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع استفاده کنید

یک نکته عالی دیگر برای استفاده مفید از هوش مصنوعی، استفاده از آن به عنوان نقطه شروع است.

این بدان معنی است که هر آنچه که هوش مصنوعی برای شما تولید می کند، می تواند به عنوان منبع الهام، خط پایه یا ابزاری برای فکرها و ایده های جدید استفاده شود.

هر کسی می‌تواند از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کند: اما اگر می‌خواهید استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا برای کار شما برجسته باشد - باید آن را واقعاً متعلق به خودتان کنید.

این را می توان با ویرایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، بهینه سازی آن یا افزودن دیدگاه توسط خودتان انجام داد.

چه از ابزارهای یادگیری ماشین برای تولید متن یا ایجاد تصاویر استفاده کنید، همیشه مطمئن شوید که اثر و نظر خود را به نتیجه نهایی اضافه می کنید.

نمونه ای از آن، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزار تولید ایده های جدید است. می توانید از هوش مصنوعی بخواهید که ایده هایی برای کمپین های بازاریابی آینده شما ایجاد کند، لیستی از ایده های جذاب، نوشته های برای پست های رسانه های اجتماعی شما بنویسد، شعاری برای برند شما ارائه دهد و ...

سپس، نتایج ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را بگیرید و آنها را به گونه ای تنظیم کنید که دیدگاه ها و نظرات منحصر به فرد شما را در خود جای دهد.

 ۴_ از سرقت ادبی و مسائل مربوط به حق چاپ خودداری کنید

سرقت ادبی به معنای استفاده از کار دیگران به عنوان کار خود است، و این یک موضوع مهم است که استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا را به کار بگیرید یا خیر؟

مدل‌های هوش مصنوعی بر روی حجم وسیعی از داده‌ها آموزش می‌بینند، که ممکن است شامل مطالب دارای حق نسخه‌برداری باشد، و این خطر وجود دارد که محتوایی که دریافت می‌کنید به طور ناخواسته شبیه یا تکرار آثار موجود باشد.

بنابراین ایده خوبی نیست که آنچه را که هوش مصنوعی تولید کرده است در نظر بگیرید و آن را به عنوان محتوای خود کپی کنید، به خصوص در مورد تولید متن.

برای ایمن ماندن، این یک تمرین خوب است که همیشه محتوای تولید شده توسط سیستم هوش مصنوعی را ویرایش کنید، همانطور که قبلاً در مورد قبلی بحث کردیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار