آمار جالب وزیر ارشاد از زنان خواهان حجاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های جدید صورت‌گرفته توسط مجموعه‌های مختلف، حدود ۸۴درصد از مردم کشور نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی می‌کنند و از دولت مطالبه دارند.

آمار جالب وزیر ارشاد از زنان خواهان حجاب

به گزارش زنهار به نقل ازتسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های جدید صورت‌گرفته توسط مجموعه‌های مختلف، حدود ۸۴درصد از مردم کشور نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی می‌کنند و از دولت مطالبه دارند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در پاسخ به این سؤال که "درباره لایحه عفاف و حجاب، سهم وزارت ارشاد چقدر تعیین شده است و چطور باید برنامه‌ریزی کند که این مشکل برطرف شود؟" اظهار داشت: این لایحه، اساساً یک لایحه قضائی بود کما اینکه ما نیز در دولت مشارکت داشتیم. بنده و کمیسیون فرهنگی مجلس نظرمان این بود که بخش مستقلی برای حوزه فرهنگی در نظر بگیرند و این پیشنهاد را نیز به مجلس ارائه دادیم اما بنا این بود که پیش‌بینی موارد خاصی در این لایحه صورت بگیرد و در لایحه پیشنهادی اعمال نشد.

وی با بیان اینکه توافق در رابطه با تغییرات لایحه عفاف و حجاب در همان محدوده قضائی است و پیشنهاد و موارد جدید اضافه نشده است و استدلال معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری همان لایحه ارسالی قوه قضائیه با تغییرات اندک در بخش قضائی بود، گفت: با وجود این، اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معتقدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست چرا که مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اخیراً نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته است و از دوستان خواستم عین این نظرسنجی‌ها را منتشر کنند، براساس این نظرسنجی‌ها که توسط مجموعه‌های مختلف انجام شده است، حدود 84 درصد از مردم کشور نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب ابراز همراهی می‌کنند و از دولت مطالبه دارند، بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و در قرارگاه فرهنگی این مسئله را اساساً فرهنگی می‌دانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که "کارگروه مد و لباس درباره ایجاد زمینه‌های تولید لباس مناسب در شرایط فعلی چه گام‌هایی برداشته است؟"، یادآور شد: هم‌اکنون در اکثر شهرهای کشور از جمله قزوین و یزد بهترین نمایشگاه‌های مد و لباس برپا شده است و تا چند روز آینده در تهران و در تابستان پیش‌ِرو برای همه کشور نیز پیش‌بینی و اجرایی خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: هدفمان از برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس این است که دسترسی به پوشاک مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار