نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد پایتخت تسهیل و تسریع می‌شود

​مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری شهرداری تهران از ابلاغ ساختار سازمانی ادارات نوسازی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

نوسازی محلات فرسوده و ناکارآمد پایتخت تسهیل و تسریع می‌شود

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا، سیدسعید علوی درباره بازسازی محلات فرسوده در تهران، گفت: با توجه به سیاست ها و ماموریت های ابلاغی شهردار تهران در حوزه توسعه مسکن، اداره کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور شهرسازی و معماری شهرداری با مساعدت و همراهی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تهران و اعضای شورای اداری شهر تهران به منظور تسریع در تحقق اهداف نوسازی بافت فرسوده و همچنین بازآفرینی بافت های ناکارآمد، نسبت به ایجاد ساختار سازمانی ادارات نوسازی مناطق ۲۲ گانه اقدام کرد.

وی ادامه داد: این ساختار سازمانی، متناسب با وظایف محوله به مناطق در حوزه نوسازی، طی همکاری مستمر با سازمان نوسازی شهر تهران و مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با ۷۲ پست سازمانی ذیل معاونت شهرسازی و معماری مناطق ۲۲ گانه تدوین و تصویب شد و هم اکنون جهت اجرا، به تمامی مناطق ابلاغ شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، علوی تصریح کرد: طبق شرح وظایف ابلاغی به ادارات نوسازی مناطق، هر منطقه موظف است با همکاری سازمان نوسازی شهر تهران و دفاتر توسعه محله ای، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی سالانه خود در حوزه نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد اقدام کند. همچنین، انجام هماهنگی های لازم برای به میدان آوردن امکانات شهرداری تهران، جلب حمایت های نهادهای فعال در محلات فرسوده و پیگیری اجرای مصوبات قرارگاه جهادی مسکن از دیگر وظایف ابلاغی به مناطق ۲۲ گانه است که فرایند نوسازی در سطح محلات فرسوده و ناکارآمد را تسهیل و تسریع خواهد کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار